ARAD. La zece ani de când Consiliul Local Municipal a aprobat indicatorii tehnico – economici şi Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie „Amenajare trecere la nivel cu liniile de cale ferată Strada Câmpul Liniştii”, subiectul revine în actualitate. Aleşii au aprobat, săptămâna trecută, modificarea valorii investiţiei de la 4,12 milioane de lei la 9,54 milioane de lei. Aşadar, costurile au crescut mai mult decât dublu în condiţiile în care caracteristicile tehnice ale investiţiei au rămas aceleaşi. Şi anume: *pasaje la nivel peste linii c.f. traversate – 3×3,18 m; *lungimea trecerii la nivel – 36,00 m; *lungimea totală împreună cu racorduri – 71,00 m (10,00+36,00+25,00); *lățimea platformei trecerii la nivel – 10,80 m; *numărul benzilor de circulație – 2; *lățimea părții carosabile – 2×3,50 m; *benzi de încadrare – 2×0,40 m; *lățimea trotuarelor – 2×1,50 m.
„Odată cu realizarea investiţiei <Legătură rutieră strada Câmpul Liniştii – Centura Arad> este oportună modificarea traseului de trecere a liniilor de cale ferată astfel încât să se asigure o legătură directă peste calea ferată Arad – Nădlac pentru devierea traficului greu de pe strada Poetului spre centura DN7. Proiectul propune realizarea unei treceri peste două linii de cale ferată și scurtarea unor linii sau desființarea altora pentru care s-a primit acceptul proprietarilor acestora” – explică reprezentanţii Primăriei.
În raportul de specialitate ataşat proiectului de hotătâre aprobat de CLM se detaliază:
„În zonele periferice ale orașului au fost dezvoltate noi zone industriale, printre care și cea din zona UTA, str. Câmpul Liniștii. Până la realizarea investiției <Legătură rutieră strada Câmpul Liniştii – Centura Arad> traficul greu ajungea în zonă pe strada Poetului, ceea ce afecta circulația urbană. Realizarea legăturii rutiere nu a cuprins și trecerea peste calea ferată datorită problemelor juridice nerezolvate la acea vreme. Aceasta a determinat realizarea unui studiu de fezabilitate care tratează zona de trecere peste calea ferată., adică în prezent 6 fire de cale ferată cu următoarea destinaţie: •LFI 1, 2, 3, 4 sunt linii industriale operate de Astra Rail Industries; •Linia CFR nr. 223 Arad – Nadlac; •LFI 6 linie industriala fostă a All Trans Romania, în prezent având proprietari privați, persoane fizice. Investiția aprobată conform HCLM nr.241/2013 nu s-a implementat anterior din lipsa acordului privind desființarea sau scurtarea unor linii de cale ferată pe amplasament. Menționăm că în conformitate cu legislația CFR o trecere peste calea ferată nu se autorizează peste mai mult de două linii. Aceasta a determinat ca proiectul să prevadă scurtarea a trei linii industriale de manevră deținute de Astra Rail Industries și desființarea pe zona proiectului a liniei private, urmând a rămâne linia CF Arad – Nădlac și o linie pentru Astra Rail Industries. La această dată am obținut acordul tuturor proprietarilor de linii, inclusiv condițiile Sucursalei Regionala CF Timișoara, motiv pentru care a fost actualizat devizul general al investiției, pe care îl supunem aprobării. Menționăm că valoarea a fost actualizată la prețul pieței și cuprinde inclusiv lucrările condiționate de Regionala CF Timișoara privind mutarea semnalizării automate de trecere la nivel de la Km 2+230 la 2+560, pe o lungime de 330 m.”
Durata de execuție a obiectivului de investiție „Amenajare trecere la nivel cu liniile de cale ferată Strada Câmpul Liniștii” este de 2,5 luni. Finanţarea se face din bugetul local și alte surse atrase conform listelor de investiții aprobate în condițiile legii.
Trimite articolul
XIn sfarsit ii vine randul,sa scoata bucla.
Oare cine executa lucrarea?Tehnodomus?Atunci “La anu’ si La Multi Ani”,..sau?
2.000.000 euro pt cateva metri de asfalt?
Ăsta da tun !!!
campanie, alegeri.. trebuie fonduri… mai un proiect facut de cine trebuie, mai un executant ales cu grija…
Se va reveni la situația care exista până la începutul anilor ’80 când aceea buclă nu exista, iar bariera era fix în capăt la str.Campul Liniștii și str. Livezilor?
Am scris de multe ori despre aceasta chestiune, de ce nu se reface vechiul traseu mult mai facil și direct, se pare ca se va realiza.
Daca tot ramane bucla aia nu rezolvam nimic doar o spalare de bani
Gunoaiele va rog sa le lasati tot acolo. Altfel as crede ca ma aflu in Ungaria.
Acolo trebuie PASAJ SUBTERAN ca “afara” sa nu mai stam la bariere pentru mocanite !!
Cu putina supraveghere a acelor care taxeaza orasul, ar costa cat cer pentru trecerea directa
Promisiuni de campanie….
Soluție pt anii ’50. Peste tot se fac pajaje peste sau pe sub calea ferata. Era o șansă ca amplasa. E tul era i ca liber. Acum l-au ocupat. Succes măreț, de. N de campanie electorala
-
Corect, ar trebui un pasaj suprateran, da’ avem politicieni locali absolut fără nici o viziune de viitor în ce privește dezvoltarea orașului, singura lor grijă e cum pot fura cât mai mult.
“ Lucrurile făcute bine “, așa spunea cel care ați ales. Tot este normal, altfel ar fi anormal
deci au mutat bariera cand s-a construit traijul ala iar acum o muta inapoi ca nu mai trebuie liniile