– Trenul de lux Orient Express a poposit timp de o oră la Vama Curtici. Compus din 14 vagoane de dormit, vagoane de tip restaurant, bar şi salon, trenul circulă pe traseul Paris – Istanbul. Marea majoritatea a pasagerilor din Orient Expres (94 de toţi) sunt oameni de afaceri şi membri ai unor familii nobiliare din Anglia, Franţa, Italia, Germania, America de Sud, SUA şi Australia. Şi e şi normal să fie aşa, căci o călătorie cu Orient Expresul, de la Paris la Istanbul (care durează şase zile) costă peste 7.500 euro (all inclusive)! “Fiecare vagon, construit în anii 1920, are propria poveste, legată de numele unor regi sau vedete, cărora le-a oferit plimbări romantice, de neuitat“, a spus Bruno Genson, managerul general al Orient Express. Chiar şi magazinele de lux, cu bijuterii, şi-au găsit loc aici.
O oră, cu mâncare de lux
Trenul a oprit la Curtici duminică seara, în jurul orei 23.30, şi a staţionat aproximativ o oră, timp în care s-a făcut şi controlul de frontieră. Pe durata staţionării, majoritatea călătorilor se aflau în vagoanele-restaurant, pentru că şi oferta de aici era pe măsură: somon fume (36 euro), escalop de foaie –gras (32 euro), caviar beluga (390 euro/ 50 de grame), un preparat din caviar Baccari (220 euro porţia de 75 de grame) etc. La desert, pasagerii pot servi piramidă de ciocolată cu banane (14 euro) şi cafea columbiană. Totul, completat de un vin vechi.
Lucrurile nu sunt lăsate cât de puţin la voia întâmplării în Orient Expres. De pildă, o regulă generală vorbeşte de faptul că vestimentaţia pasagerilor trebuie să fie similară cu cea din anii 1920-1930. Aşa intră mai uşor în atmosfera romantică a acelor vremuri.
Ca în 1930
Trenul Orient Express a fost pus în circulaţie pentru prima dată în anul 1883, de britanici. Vagoanele din componenţa garniturii Orient Express sunt fabricate între anii 1920-1930, sunt inscripţionate cu litere aurii şi sunt restaurate respectând fidel garnitura care a circulat la începutul secolului.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!