BUCUREŞTI. Licitaţia pentru cei nouă kilometri de autostradă care lipsesc între Nădlac şi Sibiu, în zona Margina-Holdea, din judeţele Timiş, respectiv Hunedoara, nu a fost un „magnet” pentru constructori. Iniţial, şase firme şi asocieri de firme au anunţat că ar vrea să se ocupe de realizarea autostrăzii cu tunele pentru urşi. În final, însă, doar una dintre ele a decis să şi depună o ofertă concretă. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că luni, 14 februarie, a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru etapa a doua, respectiv propuneri tehnice şi financiare aferente acestei autostrăzi. Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S., compusă din două firme din Turcia, a fost singura care a depus o astfel de ofertă.
“Comisia de Evaluare va analiza în această etapă oferta depusă, respectiv Propunerea Tehnică și Propunerea Financiară în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și cu respectarea termenelor legale privind evaluarea ofertelor”, anunţă CNAIR.
Valoarea estimată a lucrării este de peste 1,36 de miliarde de lei, fără TVA, iar lungimea totală a viitoarei şosele este de 9,13 kilometri. Din lungimea totală, 2,13 kilometri reprezintă tuneluri.
“Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 metri”, mai explică reprezentanţii CNAIR.
Unu din şase
După cum am precizat mai sus, în prima etapă a procedurilor, cea a licitaţiei restrânse, nu mai puţin de şase firme şi asocieri de firme s-au calificat pentru realizarea acestui rest de autostradă. Procedura s-a încheiat în luna octombrie a anului trecut, iar cei şase constructori au primit invitaţii de la CNAIR să depună oferte. Ulterior, doar turcii menţionaţi mai sus au „continuat cursa” şi urmează ca, în urma evaluării ofertei depuse, să se stabilească dacă vor ei vor fi constructorii autostrăzii cu tuneluri pentru urşi.
Trimite articolul
Xle-a fost frica ca ii ataca ursii atunci cand confunda tunelele cu barlogurile lor
Dar pentru întârziere și penalitati/daune datorate constructorului initial( autostrada trebuia sa fie gata de vre-o 6-7 ani!!) vă ați cineva?.
Altul decât poporul român? Vre-un oficial ( nu acar) de la CNAIR sau minister are s-a pus de-a curmezișul proiectului ( și contractului initial).
Dacă doar turcii se încumetă să facă această lucrare (nici macar Umbrărescu văd ca că nu a licitat-o, din păcate), cred că va fi “vai de curu nostru” în cây timp va fi fi finalizată și ce calitate va avea…. (vezi autobuzele din București, dar nu numai…) 😣