ARAD. Cu peste 18 mii de apeluri mai puțin decât în primele șase luni ale lui 2018 au efectuat arădenii în prima jumătate a anului 2019, la Numărul Unic de Urgențe 112. Dar tot au fost extrem de multe. Conform Serviciului de Telecomunicații Speciale, cea mai activă lună a fost iunie 2019, cu 18.495 de apeluri, cu peste o mie mai puține decât în aceeași lună a anului trecut, iar cea mai liniștită a fost februarie, cu 14.580 de apeluri la 112, cu aproape patru mii mai puțin decât în 2018. În total, în primele șase luni ale acestui an, arădenii au apelat de peste o sută de mii de ori la numărul unic pentru apeluri de urgență 112!
57% au fost urgențe
Dintre cele 100.250 de apeluri, 42.617 au fost non-urgențe, în timp ce 57% dintre acestea au fost considerate ca fiind urgențe. Cele mai multe apeluri au fost efectuate pentru solicitarea sprijinului din partea ambulanței – peste 42 de mii în primele șase luni ale lui 2019, ce-i drept cu o mie mai puțin decât anul trecut. În procente, asta înseamnă că peste 63% dintre apelanți au avut nevoie de sprijinul Serviciului de Ambulanță Județean Arad. Următorii pe listă, din punct de vedere al apelurilor, au fost cei de la Inspectoratul de Poliție Județean Arad, care au fost solicitați prin aproape 13 mii de apeluri la 112, mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Pompierii, mai solicitați
Pompierii sau medicii SMURD din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” al Județului Arad au avut mai mult de lucru anul acesta, decât anul trecut. Dacă în primele șase luni ale lui 2018, aceștia erau solicitați prin șapte mii de apeluri, prima jumătate a anului 2019 a însemnat aproape 9.750 de apeluri la 112 prin care arădenii solicitau ajutorul pompierilor sau al celor de la SMURD.
Nici Jandarmeria nu a fost ferită de apelurile la 112, numărul acestora aproape dublându-se față de prima jumătate a lui 2018, ajungând la aproape 1.500. De asemenea, arădenii care au sunat la 112 în perioada ianuarie-iunie 2019 au fost îndrumați, de către dispecerii din centrele unice pentru apeluri de urgență, către alte agenții decât cele amintite. Dacă anul trecut, în prima jumătate a anului, nu se înregistra niciun apel către alte agenții, anul acesta au fost 123 de astfel de solicitări prin numărul unic. În această categorie intră agenții precum SPP, Contraterorism, Managementul Traficului, ROMATSA, Autoritatea Feroviară Română, Ministerul Apărării Naționale sau Protecția Muncii.
La orice oră
În toată țara, primele șase luni au însemnat peste 5,7 milioane de apeluri la numărul unic pentru apeluri de urgență 112, în jur de trei milioane dintre acestea fiind urgențe. Cele mai multe urgențe au fost înregistrate în București, în luna ianuarie a acestui an – 130 de mii de apeluri. Serviciul de Urgență 112 este organizat în 40 de centre unice pentru preluarea apelurilor, câte unul în fiecare municipiu reședință de județ, respectiv unul la nivelul București-Ilfov, acolo unde există și un centru de rezervă în caz de dezastre. În cadrul centrelor unice funcționează 125 de dispecerate, la nivel național, și 654 de substații ale dispeceratelor. „În cadrul centrelor unice pentru apeluri de urgență activitatea se desfășoară în regim permanent, 24/7, organizat în 3 ture, de către personal STS special pregătit (operatori 112). În centrele unice pentru apeluri de urgențe județene își desfășoară activitatea în medie cu 3 operatori pe tură”, spun cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Nu închideți telefonul!
În ceea ce privește sfaturile date de STS celor care au nevoie de ajutor prin 112, se precizează că „adresa incidentului este una dintre cele mai importante informații pe care trebuie să o furnizați când sunați la 112” și că „dacă ați apelat 112 din greșeală, nu închideți! Rămâneți pe fir și informați operatorul că nu aveți o urgență și că ați apelat din greșeală”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!