Facturi mai mari cu 5 lei pentru serviciile RCS-RDS datorită introducerii taxei de mentenanţă (operațiile de întreţinere și reparație ale sistemelor tehnice) Fiecare a plătit începând cu factura lunii iunie 2010 această nouă taxă pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV şi/sau Internet. Pentru mulţi arădeni a trecut neobservată sau a fost pusă pe seama multiplelor scumpiri din ultima vreme sau a creşterii valorii monedei europene. Pe plan naţional însă consumatorii au luat act de această uşoară creştere a valorii facturilor, făcută tacit, şi au făcut plângeri la Autoritatea Naţională pentru Protectia Consumatorului.
Majorare ilegală
În urma verificărilor s-a stabilit că această taxa este ilegala. „ANPC consideră că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, încalcându-se prevederile legale stabilite prin articolul 10, literele „f” si „h”, din OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor ” se arată în comunicat. Unul din drepturile încălcate ale consumatorului este cel stipulat în respectivul act, şi anume acela de a fi „notificat în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor, penalităţilor sau oricăror altor costuri, cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea noilor valori”.
În consecinţă banii au fost încasaţi ilegal iar operatorul economic nu mai poate încasa această taxă, decât dacă va parcurge etapele legale de înştiinţare şi obţinere a acordului consumatorului. Cât priveşte restituirea sumelor acestea probabil că nu vor fi returnate ci vor fi scăzute din facturile următoare. Oricum la nivelul buzunarului fiecăruia suma nu este mare dar, la nivelul companiei, totalul acestei taxe percepute de la consumatori este considerbil. Facturile care vor veni de luna viitoare nu ar trebui să mai conţină această taxă de mentenanţă decât dacă a existat o înştiinţare scrisă în prealabil şi fiecare şi-a dat consimţământul pentru a o plăti.
Orice sesizare legată de aceast taxă poate fi depusă la sediul Protecţiei Consumatorului din Arad, Bd. Revoluţiei, nr.50, la telefonul 0257 /257 049 sau email reclamatii.arad@opc.ro
Monica Ardelean
monica.ardelean@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!