ARAD. După primul concert al lunii martie, ce va fi susținut aseară pe scena Palatului Cultural și dedicat celui mai important proiect cultural al oraşului nostru, „Arad Capitală Culturală Europeană 2021, Filarmonica de Stat Arad propune publicului arădean o serie de concerte extraordinare, seria lor fiind deschisă în seara zilei de joi, 6 martie. La pupitrul dirijoral se va afla din nou maestrul Roberto Salvalaio, propunerea sa fiind un concert vocal – simfonic cu lucrări din creaţiile lui Zunduin Khangal, Astor Piazzolla, Ernesto Lecuona, Edvard Grieg şi Antonin Dvorak. Corul filarmonicii va fi condus de Robert Daniel Rădoiaş iar invitaţii serii vor fi soprana Paula Inacic şi baritonul italian Valentino Salvini.
Dirijorul Ilarion Ionescu Galaţi alături de violonistul Florin Ionescu Galaţi semnează pe scenele româneşti de concert unul dintre tandemurile cele mai de succes. Cei doi artişti sunt invitaţii serii de 13 martie, iar propunerea lor de program se adresează deopotrivă iubitorilor de inedit, cât şi acelora ataşaţi de titlurile marilor capodopere. Programul serii va aduce în faţa publicului lucrări semnate Giovanni Battista Pergolesi, Giuseppe Tartini, Gioacchino Rossini şi Piotr Ilici Ceaikovski
Unitar prin concepţie şi interpretare, alăturând capodopere ale literaturii universale, concertul simfonic al serii de 20 martie reflectă debutul epocii romantice şi se concentrează asupra reconfigurărilor de limbaj din prima parte a secolului al XIX-lea. Programul va cuprinde pagini muzicale din creaţia lui Felix Mendelssohn Bartholdy, Frederic Chopin şi Georges Bizet, dirijorul serii fiind Cristian Neagu iar invitata specială – Coral Solomon, din Canada.
Luna martie se va încheia cu o minunată Gală de Operetă, programată joi, 27 martie, de la ora 19. În program, melomanii vor regăsi pagini celebre din operete de Johann Strauss, Franz Lehar, Emmerich Kalman, Gherase Dendrino, George Grigoriu. Ultimul concert al acestei luni îl are la pupitrul de orchestră pe dirijorul Tiberiu Oprea, care apelează la un repertoriu de maximă popularitate, dar şi la invitaţi surpriză.
De la emblema sonoră a metropolei – Wien, Wien, nur du allein de Rudolf Sieczynski – la marile refrene universale Mein Herr Marquis (Liliacul- Johann Strauss), Da geh ich zu Maxim sau Lippen schweigen (Văduva veselă – Franz Lehar), selecţia cuprinde exemple geniale de operetă vieneză, de la trecerea dintre două secole. Strauss, Lehar, Kalman şi vastele lor creaţii inspirate de muzica şi trăirile Vienei, oferă suficiente idei pentru concertele – gale ale scenelor de astăzi, iar fragmente de operetă românească, reconfirmă numere de popularitate din spectacole semnate Gherase Dendrino sau George Grigoriu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!