ARAD. S-a parafat înţelegerea, iar schimbarea la faţă a Aeroportului Arad va demara în cel mai scurt timp. Conducerea aerogării noastre a semnat contractul de transformare a terminalului cargo în terminal de pasageri iar, cel puţin teoretic, în maxim un an de zile vom avea un aeroport cu totul şi cu totul diferit.
„Din terminalul cargo actual va mai rămâne o suprafaţă de 700 de metri pătraţi pentru mărfuri. Actualul terminal cargo va fi recompartimentat şi transformat în terminal pentru pasageri care pleacă de pe Aeroportul Arad. Actualul terminal va deveni terminal pentru pasageri care sosesc pe aeroport”, a precizat Ovidiu Moşneag, directorul economic al aerogării.
Pe banii altora
Modernizarea Aeroportului Arad şi recompartimentarea lui va fi realizată pe fondurile constructorului. Acesta va lucra pe banii lui, iar aerogara va trebui să plătească valoarea lucrării într-o perioadă de patru ani de zile. „Atât cofinanţarea de 5 la sută a aeroportului, cât şi restul de 95 la sută care reprezintă credit furnizor, sunt garantate de Consiliul Judeţean Arad”, a anunţat Nicolae Ioţcu, preşedintele Judeţului.
În ceea ce priveşte firma care a câştigat licitaţia, aceasta este Icco Energ din Braşov. Deşi CJA estimase că valoarea lucrărilor va fi de 8,9 milioane de lei plus TVA, oferta firmei a fost mai mică. Aeroportul va trebui să plătească în patru ani de zile aproape 8,2 milioane de lei plus TVA. Reprezentantul societăţii care a semnat contractul a făcut o scurtă prezentare a Icco Energ: „Compania este pe piaţă din anul 2009. Domeniul de activitate îl reprezintă construcţiile aeroportuare şi civile, proiectare, mentenanţă, dar şi vânzare de energie electrică. Icco Energ este autorizată de Autoritatea Aeronautică din România şi a mai efectuat lucrări pe aeroporturile din Baia Mare, Constanţa sau Tulcea. Firma face parte din grupul Icco, un grup cunoscut la nivel naţional”.
Încep negocierile
Odată cu această modernizare, Aeroportul Arad va avea, spun oficialii, altă poziţie în viitoarele negocieri ce urmează a avea loc cu operatorii aerieni. „Orice negociere începe cu o întrebare pusă de către reprezentanţii companiilor aeriene: ce poţi să oferi? Peste un an vom avea ce oferi şi vom putea negocia altfel”, a mai spus Moşneag.
În ceea ce priveşte un parteneriat cu Aeroportul Internaţional din Timişoara, acesta este încă posibil, dar bănăţenii nu fac nicio mişcare. „Propunerea de parteneriat cu Timişoara este menţinută în continuare de noi, dar cred că acolo este, de fapt, problema. Nu am primit niciun răspuns de la ei. Oferta noastră se referă la identificarea unei soluţii de a nu fi rivali, ci parteneri. Am putea realiza un aeroport regional foarte important dacă parteneriatul ar intra în vigoare”, a explicat Ioţcu.
Maxim un an
Potrivit contractului de modernizare a aeroportului, lucrările ar trebui să fie finalizate într-un an de zile. Mai precis, patru luni sunt dedicate proiectării, iar opt luni execuţiei efective a lucrărilor. „Dacă proiectarea va fi terminată înainte de cele patru luni alocate, asta înseamnă că şi modernizarea va fi finalizată mai repede”, a anunţat Nicolae Ioţcu. Actualul terminal al Aeroportului Arad a fost ridicat în anul 1936, iar aceste lucrări ar fi cele mai de amploare care s-au desfăşurat aici.
CITESTE SI:
O singura oferta pentru Aeroportul Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!