ARAD. Constructori din patru țări s-au înscris în cursa pentru construirea lotului 2 al drumului expres Arad-Oradea. Anunțul a fost făcut de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, chiar în ziua desemnată drept limită pentru depunerea ofertelor.
„Contractul pentru construcția celor 39,7 kilometri ai lotului 2 al drumului expres Arad – Oradea are 8 oferte!”, a anunțat Pistol, în cadrul unei postări pe o rețea de socializare.
Acesta a enumerat, ulterior, și firmele și asocierile de firme care au depus oferte pentru un contract care se poate ridica până la 3,4 miliarde de lei. Așadar, ofertele au fost depuse de: Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (România – Bulgaria); Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL (România); Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (România – Ucraina); Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – România); Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia); NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia); Asocierea ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRACO HOLDING S.R.L. (Turcia – România); Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL (Turcia – România).
„Câștigătorul contractului cu o valoare estimată de 3,41 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin Prograul Transport, trebuie să construiască acest lot în 24 de luni. Contractul prevede inclusiv: construcția unui pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.091 metri; realizarea drumului de legătură cu Ungaria, în lungime de 10 kilometri); un punct de trecere a frontierei”, a mai specificat Cristian Pistol.
Toate loturile, în analiză
Odată cu încheierea depunerii de oferte pentru lotul 2 al viitorului drum expres, s-a finalizat ofertarea pentru întreg drumul, pentru toate cele trei loturi. În ceea ce privește loturile 1 și 3, ofertele primite de CNAIR sunt în analiză, urmând ca firmele câștigătoare să fie anunțate cel târziu la mijlocul lunii septembrie. Ofertele pentru lotul 2 va fi analizate, cel mai probabil, până prin octombrie. Teoretic, întreaga șosea de mare viteză care va lega Aradul de Oradea ar trebui să fie finalizată în doi ani de zile. Practic, rămâne de văzut când vor fi stabiliți câștigătorii licitațiilor, cât vor dura, ulterior, luptele dintre firme care, cu siguranță, se vor bate în contestații și, de abia apoi, cât vor dura lucrările propriu-zise.
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 kilometri și este împărțit în 3 loturi:
• Lotul 1 – 33,7 kilometri, la care se adaugă drumul de legătură cu DN79, în zona orașului Salonta, în lungime de 5,3 kilometri;
• Lotul 2 – 39,7 kilometri, la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 kilometri);
• Lotul 3 – 47,07 kilometri, la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 kilometri).
Valoarea totală a lucrărilor este estimată la 11,7 miliarde de lei, bani care vor veni prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Trimite articolul
XCam trist, fără UMB, PORR sau Strabag. Singurele firme care au experiență sunt turcii de la Nurol și Makyol…
Sa.l faca techodomus… ca pe stadionul UTA 😁
Familia Falca – Seculici nu participa la licitatie, asa ca sa nu mai existe suspans in privinta castigatorului !