Autorităţile arădene recunosc adevărul făcut public de specialiştii germani: 20% din timp centura Aradului stă închisă din cauza barierelor de tren iar drumul pe centură ia cu mult mai mult timp decât cel prin centrul oraşului. O realitate pe care o ştiu cei care circulă pe acest tronson şi autorităţile locale de opt ani de zile, dar care nu a putut fi remediată nici până în prezent. Specialiştii germani au pus la dispoziţia autorităţilor locale date exacte, care reflectă paradoxul: centura ocolitoare, în loc să ajute la fluidizarea traficului, măreşte timpul în care se tranzitează oraşul.
De mai bine de opt ani, autorităţile încearcă să obţină finanţare de la Guvern pentru cele două pasaje rutiere peste calea ferată de pe şoseaua de centură a Aradului, acolo unde traficul este blocat aproximativ opt ore pe zi din cauza barierelor. Acum, ce-i drept, cele două pasaje peste liniile de tren sunt în procedura de licitaţie. Ofertele au fost deschise şi sunt în analiză, urmând ca firmele câştigătoare să fie anunţate. Până la finele anului, arădenii ar trebui să afle cine realizează, în viitorii doi ani, pasajele cu pricina.
Lucrurile par să se mişte, în sfârşit, în această privinţă. Totul, însă, până la bani. Guvernul a alocat în acest an doar o parte infimă din sumele necesare ridicării acestor pasaje: în loc de 100 de milioane lei, calculul final al celor două investiţii la pasaje, în bugetul Ministerului Transporturilor au fost prevăzute doar 1,5 milioane lei! Aşa că şoferii mai au mult şi bine de aşteptat pe centură, la cele două treceri la nivel cu calea ferată. Şoferii de TIR susţin că au nevoie de o oră şi jumătate ca să treacă toată centura, mai ales la orele de vârf.
Un dat
Primăria recunoaşte problemele de pe centură dar susţine că mai mult nu are ce să facă: “În urma unor măsurători mai vechi s-a constatat că barierele sunt coborâte 8 ore din 24 şi că este un paradox ca oraşul să-l traversezi în 19 minute iar pe centură să faci 37”.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!