Aglomerație la frontiera de vest. Luni la prânz, camioanele au așteptat chiar și opt ore ore pentru a ieși din România. S-a ajuns aici după ce în ultimele zile au existat două perioade în care circulația traficului greu prin Ungaria a fost interzisă. De asemenea, autoritățile de frontieră maghiare au efectuat verificări amănunțite asupra fiecărui mijloc de transport. În plus, creşterea timpului de aşteptare pentru automarfare a fost generată și de faptul că, începând cu 1 noiembrie, autorităţile de frontieră maghiare verifică achitarea amenzilor pentru sancţiunile contravenţionale aplicate pe teritoriul Ungariei (exemplu: neplata taxelor de drum), de către conducătorii mijloacelor de transport marfă. Circulația mașinilor mici și a autocarelor nu a fost afectată la trecerea frontierei, însă pe autostradă s-au înregistrat foarte multe blocaje temporare cauzate de șoferii de autotrenuri care doreau să treacă peste rând. Cel mai aglomerat este în cel mai mare punct rutier de trecere a frontierei din România, Nădlac II de pe autostrada Nădlac-Arad, unde coloana de camioane este de aproximativ 18 kilometri.
480 de minute
Aplicația Poliției de Frontieră a arătat că la Nădlac II timpii de așteptare erau, luni la prânz, de 480 de minute, însă șoferii s-au plâns că stau chiar și mai mult. În Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac I s-a așteptat 80 de minute, iar la vama Vărșand, 350 de minute. La Borș, în județul Bihor, s-a stat 280 de minute, iar la Petea, în Satu Mare, 150 de minute. Poliția de Frontieră Română spune că a alocat personal suplimentar pentru acoperirea tuturor liniilor de control în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria, însă numărul de linii care pot fi deschise este limitat de numărul de polițiști repartizaţi de către Poliţia Ungară. În baza protocoalelor bilaterale, Poliția de Frontieră poate deschide doar liniile de control care sunt asigurate cu personal şi de către autoritățile ungare. Timpul alocat pentru efectuarea controlului unui automarfar, de către polițiștii de frontieră români, a fost, în medie, de 2-3 minute/camion, potrivit reprezentanților Poliției de Frontieră.
2.000 de camioane
Poliția de frontieră spune că a luat măsuri speciale, însă este vorba de un număr foarte mare de camioane. „Ca urmare a faptului că în data de 1 noiembrie traficul pentru vehicule de transport marfă a fost restricționat pe teritoriul Ungariei deoarece s-a celebrat Ziua Tuturor Sfinților, dar și din cauza restricțiilor de trafic de la sfârșitul săptămânii, în prezent se constată o creștere a numărului de automarfare care se prezintă în Punctele de Trecere a Frontierei pe sensul de ieșire din țară la granița comună, ceea ce a determinat o creștere a timpului de așteptare pentru acest tip de mijloace de transport. Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea a dispus toate măsurile aflate în competență pentru asigurarea unui control operativ și reducerea timpului de așteptare. De la ridicarea restricțiilor, începând cu data de 3 noiembrie, ora 23:00, ora României, prin punctele de trecere pe la frontiera de vest a României aflate pe raza județelor Arad și Bihor s-au efectuat formalitățile de frontieră pentru un număr de aproximativ 2.000 de automarfare, din care numai 1.500 pe sensul de ieșire din țară. A fost mărit numărul arterelor de control la automarfare pe sensul de ieșire, astfel în PTF Nădlac II au fost deschise patru fluxuri de control, la PTF Borș – trei, iar la PTF Vărșand – două fluxuri”, a precizat comisarul șef Laura Beatrice Bondar din cadrul Inspectoratului Poliției de Frontieră Oradea.
Poliţia de Frontieră le recomandă şoferilor să consulte aplicaţia online care monitorizează traficul, de pe site-ul instituţiei, politiadefrontiera.ro, astfel încât să aleagă pentru ieşirea din ţară un punct unde nu sunt timpi mari de aşteptare pentru control.
Trimite articolul
XNu mi vine sa cred ce politie exista in Arad , ce pana (*edited) mea cauta camioanele oprite pe banda 1 ??? unde naiba mai intalnesti asemenea cauzuri ??? doar in Romania , stau ca berbecii pe banda 1 si banda de urgenta e goala ? politie de doi lei
trebe arestati toti soferi astia se tir in special aia din sudu romaniei.
.
Aradon, draga reporter, reveniti iar si iar si iar cu acest articol…. cand este sarbatoare nationala in tara vecina respectiv sambata si duminica tirurile NU CIRCULA !!!!! Asta este de ani de zile….. Apoi toti soferii de tir se imbulzesc la coada is apare cate articolul pe ARADON…..
Poate daca era si presedintele nostru Iohanis mai ferm pe pozitie fata de colegii europeni in privinta Schengen, aveam alta situatie la frontiere. Dar cand el merge in pozitie giocel, in pozitie de supunere maxima, mai ceva ca pe vremea cand se mergea la poarta otomana, pentru primi incaduinta la un nou mandat si a garanta supunera fata de occident.