ARAD. Asociaţia Pro Urbe a revenit în forţă cel puţin pe reţelele de socializare, după ce scrisorile publice adresate mai marilor urbei şi autorităţilor locale pe tema ultimelor investiții arădenenu au primit nici un răspuns public. Pe pagina sa de socializare, cea mai cunoscută asociaţie din domeniul urbanismului atrage atenţia asupra neregulilor prea frecvente de la nivelul municipiului.
Una dintre acestea, asupra căreia și-a aplecat atenția asociația, este legată de sensurile giratorii ale orașului. Postarea Pro Urbe intitulată „Știați ce?” precizează:
„Sensul giratoriu este o interesecție dirijată prin care traficul se autoreglează. Nu este nevoie de semaforizare. Drept urmare, în Arad sunt 4 sensuri giratorii semaforizate. În 3 din ele semafoarele funcționează (Podgoria, UTA, Billa) iar în al patrulea (Intim) marcajele rutiere sunt incorect vopsite (vezi imaginea). Că aceste sensuri giratorii sunt prost gândite și realizate, este o altă poveste. Soluții ar fi, dar traficul din oraș nu pare a fi un subiect prioritar pentru administrația locală. #nimicpentruarad”.
Comentariile arădenilor nu s-au lăsat așteptate. „Să nu uitam că în acel sens giratoriu se află cu acte în regulă UN PARC (parcul „Tudor Arghezi”)!”, amintește un arădean, „Cel de la Intim este cea mai hazardată, idioată, intersecţie pe care am văzut-o…”, a completat un alt arădean, iar un altul a amintit că parcul din sensul giratoriu vine cu tot cu miros de dejecții, dat fiind că problema din zonă nu a fost rezolvată.
În completarea postării celor de la Pro Urbe, alţi doi arădeni punctează:
„Cam 85 % din marcajele pe asflat sunt prost făcute în Arad” şi „Tot în Arad, Selgros, întâlnim indicator Cedează Trecerea, amplasat pe drumul prioritar. De aceea unii spun că suntem Caracalul Vestului.”
Gata cu galbenul intermitent
Semafoarele au intrat, ce-i drept, chiar și în atenția Primăriei Arad, nu neapărat însă pentru că acestea nu şi-au dovedit utilitatea (multe dintre ele funcţionând pe galben intermitent încă de la momentul amplasării lor), ci pentru a reduce din costurile întreţinerii Aradului.
La câteva luni după ce s-a decis că iluminatul public se va aprinde pe străzile oraşului doar după lăsarea serii, adică mai târziu cu o oră seara şi una dimineaţa decât se aprinsese vreodată în ultimii ani, semafoarele au fost şi ele luate la ochi, tot pentru economie.
Viceprimarul Lazăr Faur a precizat, la începutul lunii august, că 15 semafoare din oraş, care funcţionau doar pe galben intermitent, au fost oprite, pentru a nu mai consuma energie. Printre ele cu siguranţă s-au numărat şi semafoarele de la Intim, care au funcţionat timp foarte scurt, cu ani buni în urmă, bulversând de tot circulaţia în sensul giratoriu. Alte semafoare plătite pe bani mulţi, comandate în urma unor studii plătite şi ele scump şi întreţinute scump de firmele care gestionează semaforizarea din oraş, au stat ani buni tot pe galben intermitent: cele de pe Calea Timişorii şi cel de la coborârea de pe pasajul Micălaca fiind doar unele dintre acestea.
Trimite articolul
XBine că nu s-a revoltat nimeni când au fost puse, în 1900 toamna.. Acum al dracu cum le vede toată lumea…
ca la noi la nimeni !
-
si benzile din Vlaicu sunt ok? tot trebuie sa schimbi banda ca sa poti merge drept inainte, asa ceva doar in Arad am varut.
Asta este Aradul, o comuna cu tramvai, condusa de indivizi incompetenti si nepasatori. Caracalul vestului este mult spus. Trist la ce s-a ajuns
-
Caracal este metropola pe langa comuna arad. aradul este cam la nivel de Dorohoi…
-
daca mai zici cv de tramvai,du-te cu taxi si bold ori cu inchiriat trotineta k e mai ieftin,boa!
Vreau să mă pronunț doar in cazul sensului giratoriu de la Podgoria. Este cel mai aglomerat din oraș și semaforizarea lui ajuta. Daca ar fi nesemaforizat ar fi o mulțime d ambuteiaje și accidente. N-ai reuși să o iei spre Micalaca cu orele la ce trafic e înspre și dinspre Revoluției.
-
nu e deloc asa !
-
Dar cum e?
-
Cum sa ajute semaforizarea unui giratoriu?poate doar pe cei ce nu stiu conduce doar cu semafoare e plin de idioti care nu stiu ce e cedeaza trecerea au nevoie de semafor
-
-
o multime de semafoare in Arad care nu sunt in functie.
pt ce au fost cumpărate si montate?
-
Cineva de-al casei a facut niste bani “cinstiti”
-
Firma lui falkăkatul și au montat la sensuri că Ela nu știe da prioritate în sens. numai dacă are semafor
-
firma lui falkăkat, că prea i s-a luat carnetul lui ela, că nu știe intra in intersecție numai dacă are semafoare, așa că au mai …mascat o firmă….
-
-
Asta ca să nu mai vorbim de reglajul semafoarelor, un exemplu concret, este la autogara, la Trecerea, venind de la uta spre Atrium, așa ceva nu am mai văzut, nici nu apuci să treci că se face roșu.
Aţi văzut sensurile giratorii sau round-about-urile semaforizate din Marea Britanie?
Nu vă mai văicăriţi!
Nu naiba sa marchezi parcări în sensul giratoriu.
Sa faci parc în zona Mureșului ( micalaca ) zona inundabila frecvent.
O administrație de tota jena.
Drumuri asfaltate de maxim 2 ani …. azi sunt spate pt infrastructura CET.
Selgros a fost primul, a pus drum cu prioritate, Realul a fost dupa, are cedeaza, la intim e oval nu giratoriu, puteau pune orice semn mai putin ala de giratoriu
-
Sens giratoriu = sens de circulație la o intersecție, într-o piață etc., potrivit căruia un vehicul este obligat să facă o rotație de la dreapta la stânga.
Nu reusesc sa ma lamuresc,imaginea din care sens giratoriu al Aradului este; insa dincolo de asta,cred ca sensul de la Podgoria este util in general,dar mai ales in orele de varf;la Intim intra-adevar marcajul suporta critici,insa in rest cred ca sensurile in Arad sunt ok,tinind cont de gradul de pregatire a celor ce diriguiesc orasul. Si in materie de circulatier,ca si in fotbal,se pricep foarte multi,in special analfabeti.
tor aberatii intersectile sunt gandite sa stopeze traficul parca cineva incearca sa saboteze la la fiecare trecere de pietoni un sens e catre stanga si ramane un si gur sens inainte pe artere ca vlaicu radnei etc cum sa gandesti un oras cu peste 100 de mii de locuitori ca la o comuna adica sa lasi o banda pt stanga una pe dreapta nimeni bu se revolta nimeni nu face nimic stau ca niste oi idioata si admira bibart si hotii de la putere suntem neam de triaista!
Sa vedeti in alfa ce o sa fie…. mintile luminate au facut haos in alfa
-
Nu ne intereseaza Alfa la tigoineri, acolon se circula oricum dupa ureche, adica fara permise !
Oameni buni suntem praf în drumuri cu cumpărători de diplome la conducere, de noaptea minții la Vladi un drum de ieșire din cartier blochează un drum EU .Suntem praf
Problema e ca noi ne spetim aici cu comenturi iar ghta de la brad ne rade in nas cat de prosti am fost sa il alegem primar.
Una dintre cele mai mari greșeli este sa pui trecere de pietoni și înainte de intersecție și după intersecție, aici ma refer la Intersecțiile nesemaforizate, trebuie sa opresti la trecere înainte de intersecție , este Ok, dar după ce ai trecut de prima trecere de pietoni opresti in mijlocul intersecției blocând traficul celor care ar dori sa treacă din dreapta sau stânga intersecției , sa dai prioritate la trecerea de pietoni următoare! Eminescu cu 6 Martie, Unirii cu Dragalina cred, in colț la Moise Nicosia, etc
mda,o multime de imbecili pe acilea
-
Oltene, mars inapoi de unde ai venit, te depaseste discutia.
Partea de la raiffeisen bank sa zicem ca-i ok ,dar trecerea din fata de la pediatrie si accesul de acolo in parci trebuesc desfiintate,sa ramana doar cea de la intrarea principala de la SCJ-Marem. Accesul in parc sa se faca doar de la Profi,pe actualul traseu.Cine vrea in parc la …scaldatoare si la putoare n-are decat sa ocoleasca
O problemă cu rezolvare simplă este la podul din Grădiște. O mare parte din mașini doresc să meargă spre gară. Dacă sensul pe strada dintre parc și pod ar fi permis și de la pod spre Căminul, nu ar mai fi coada de mașini pe tot podul.
Iar, despre sensuri giratorii ce să mai vorbim. Au fost anunțate în presă 5 sensuri în Grădiște și unul la 30 Decembrie . Atâta pot!