Întâlnire pentru linia de cale ferată. Reprezentanţii firmelor care se ocupă de modernizarea tronsonului de cale ferată Frontieră-Curtici-Arad s-au întâlnit ieri cu primarul Gheorghe Falcă pentru o informare cu privire la modul în care se face organizarea de şantier în localitatea Curtici şi în Staţia CFR Arad.
Gabriel Stanciu, reprezentantul companiei Alstom, care se va ocupa de modernizarea firelor de contact, Doru Manea, reprezentantul firmei Astaldi, căreia îi revin lucrările de reabilitare a podurilor şi podeţelor de pe acest tronson, Josef Hornnegger, reprezentantul companiei Swietelski, care se va ocupa de terasamente au dat ochii cu edilul local.
În urma întrevederii, primarul a ţinut să ne informeze asupra faptului că a început organizarea de şantier la Curtici şi că săptămâna viitoare cel mai probabil va începe şi organizarea de şantier în Gara Arad.
„Administraţia locală sprijină acest proiect. Ne-a fost prezentat stadiul organizării de şantier, modul cum au fost repartizate şi etapizate lucrările. Din punctul meu de vedere, dar şi al constructorilor, este cel mai mare şi complex proiect de modernizare a unui tronson de cale ferată din România, din ultimii ani”, a precizat Gheorghe Falcă.
Acesta a mai adăugat că firma Dafora se va ocupa de modernizarea clădirii Staţiei CFR Arad, lucrări care vor fi urmărite îndeaproape de administraţia locală.
Lucrările
Reabilitarea căii ferate Frontieră-Curtici-Arad, un proiect care vizează 41 de kilometri de şină de tren dar nu numai, va fi realizată de consorţiul Alstom (Franţa) – Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora.
La finele proiectului, care vizează reabilitări de gări, realizarea de pasaje rutiere şi pietonale, ridicarea de noi clădiri pentru CFR şi dublarea liniei de cale ferată pe anumite porţiuni (aşa cum este cazul tronsonului Curtici – frontiera cu Ungaria, pe o lungime de şapte kilometri), trenurile vor circula cu 160 de kilometri pe oră. În momentul de faţă pe această linie se circulă cu 70 km/oră.
315 milioane euro
Proiectul se derulează din fonduri europene şi va costa 315 milioane de euro.
JA- A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!