Viitorul aeroport regional Banat va avea parte
de un studiu de oportunitate pentru a demonstra că
se impune realizarea lui din punct de vedere economic.
Aceasta au decis astăzi, la Timişoara, pe
Aeroportul Internaţional Traian Vuia,
oficialii din Timiş şi Arad, flancaţi de
secretarul de stat din Ministerul Transporturilor,
Marin Anton. Întrevederea, la care au participat
preşedintele CJ Timiş, preşedintele
CJ Arad, primarul Timişoarei,
viceprimarul de Arad şi viceprimarii din
Timişoara, nu a durat nici măcar o oră,
iar singura concluzie prezentată a fost faptul
că toţi şi-au dat acordul pentru
realizarea unui studiu care, potrivit secretarului de
stat, „să ne arate dacă va fi
oportună înfiinţarea unei companii
în domeniul transportului aerian în
regiunea Banat”. Pentru că erau la ei
acasă, şefii din Timişoara au
încercat să convingă mass-media că
discuţiile au condus la concluzia pe care
şi-o doreau ei şi că s-a dat curs
cererilor formulate de ei în şedinţe de
consiliu, în care şi-au dat acordul de
principiu, cu condiţii, pentru a deveni
acţionari la noua companie. Timişorenii nu au
negat, însă, nici o clipă posibila
înfiinţare a companiei Banat şi au
vorbit chiar şi de sediul companiei şi de
numele ei.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor,
Marin Anton, a precizat ieri, la întrevederea de
la Timişoara, faptul că se vor demara
procedurile necesare pentru realizarea studiului de
oportunitate şi că acesta ar urma să fie
gata undeva prin martie 2010, moment de la care,
în aceeaşi formulă, ca şi cea de
ieri, va începe discuţia despre procente
în cadrul noii companii aeroportuare.
„Vom vedea cum va fi după ce vom avea
studiul, dar vă garantez că la baza unei
decizii viitoare privind înfiinţarea acestei
companii va sta raţiunea economică. Nu putem
înfiinţa o companie care să ne
aducă pierderi”, a precizat oficialul.
Deşi, se pare, în cadrul discuţiilor,
primarul Timişoarei era mai mult interesat de
absorbţia aeroportului din Arad
decât de noua companie, la declaraţii,
oficialul a precizat faptul că, dacă
concluzia studiului va fi pozitivă, Primăria
îşi va da acceptul pentru fuziune. Ciuhandu
a precizat, însă, că „s-ar putea
ca această fuziune să nu fie
necesară”, că oportunitatea trebuie
„atestată prin studiu”, dar şi
faptul că „dacă se demonstrează
oportunitatea, evident se schimbă datele
discuţiei”.
La Timişoara, cu sediu şi nume
Toţi oficialii care au luat cuvântul au
vorbit de necesitatea eficientizării transportului
aerian, de eliminarea concurenţei neloiale dintre
cele două aeroporturi, de o gândire în
care pe primul plan să treacă regiunea etc.,
iar discuţiile au părut, dincolo de orgolii,
extrem de calme.
Dacă orgoliile şi-au făcut
simţită prezenţa şi ieri la nivelul
celor din Timişoara, lucrurile par să se fi
liniştit în privinţa faptelor şi a
viitoarei companii. Am putea aminti, în sprijinul
acestei idei, declaraţia preşedintelui CJ
Timiş, care a insistat pe faptul că în
studiu şi în noua companie trebuie să
se regăsească numele Aeroportului din
Timişoara – Traian Vuia, sau pe faptul că
„nimeni nu şi-a pus problema ca sediul
societăţii să nu fie la
Timişoara”. Arădenii nu au
comentat nici una dintre aceste declaraţii.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!