Deşi creează disconfort şi neplăceri arădenilor, deşi e cunoscută de factorii responsabili, situaţia se perpetuează cu succes. Ne referim la cozile care se formează, în fiecare din cele trei zile de program, la ghişeul vamal de la oficiul poştal de la gară. E o bătaie de joc la care sunt supuşi, zilnic, zeci de arădeni care au de ridicat pachete poştale venite din străinătate, din afara Europei. Sunt nevoiţi să stea ore întregi la coadă, la temperaturi destul de ridicate, se enervează din cauza ritmului de lucru mult prea lent, a indolenţei funcţionarilor care se ocupă de vămuirea şi predarea coletelor iar, până la urmă, nici nu reuşesc să intre în posesia acestora. Pentru că… nu le-a venit rândul. Şi niciun funcţionar nu stă peste program să servească clienţii!
„Eu am venit deja a cincea oară să ridic un pachet. De fiecare dată, am stat în jur de două ore, dar nu am ajuns la rând până la închiderea programului. Pe doamnele de la vamă nu le interesează, la ora cinci fără trei minute închid şi pleacă, lăsându-ne la coadă, să venim altădată. E o situaţie absolut haotică” – povesteşte o arădeancă.
„Problema e că, pentru fiecare zi cât pachetul rămâne aici, trebuie achitată o «taxă de magazinaj» pentru fiecare zi lucrătoare. Degeaba facem scandal, că nimănui nu-i pasă că noi trebuie să plătim că nu putem ridica pachetul din vina angajaţilor de la poştă” – spune, revoltată, o altă persoană aflată la coadă.
Trist este că printre cei care au de luat colete de la poştă se află şi oameni care vin din judeţ. O tânără, spre exemplu, ne-a povestit că a venit deja a treia oară după pachet – fără succes, evident –, iar fiecare drum dus-întors de acasă până în oraş, la poştă, a costat-o câte 20 de lei.
Personal insuficient
Toate aceste neajunsuri sunt cunoscute la nivelul conducerii Poştei. „Dacă am extinde programul cu încă o zi, poate nu ar mai fi cozile de acum. Noi am cerut să se suplimenteze cu încă o zi asistenţa vamală, dar, deocamdată, nu am primit niciun răspuns pozitiv de la Direcţia Vamală. În urmă cu aproximativ două luni, am făcut adresă şi la Companie, şi la Serviciul vamal din Arad. Am vorbit şi personal cu şeful vămii, dar… nu au, nici ei, oameni suficienţi. Am făcut adresă şi la Compania noastră, la Bucureşti, pentru a interveni la forul lor tutelar. Noi, Poşta, putem asigura încă o zi de program, dar Vama nu ne asigură asistenţă. Or, fără asistenţă vamală, nu putem distribui coletele. Am încercat, de mai multe ori, să rezolvăm împreună situaţia, dar ne cam depăşeşte pentru că, în mod normal, cei care dau oamenii sunt la Bucureşti; mă refer la vamă, că ei nu au posturi suficiente în schemă, din câte am înţeles…” – spune Dan Ţoldan, şeful Oficiului Judeţean de Poştă Arad.
Program
Ghişeul de unde se pot ridica pachetele din străinătate este deschis publicului luni, miercuri şi vineri, între orele 9.30-13.30 şi 14.00-17.00.
Citiți principiile noastre de moderare aici!