ARAD. Europarlamentarul Gheorghe Falcă este raportor alternativ al Partidului Popular European (PPE) privind stabilirea unui Fond Social pentru Climă, în cadrul Comisiei pentru transporturi și turism (TRAN). Din această poziția, Falcă a avut o intervenție, joi, 8 decembrie, în cadrul grupului de lucru al PPE, constituit în contextul Pachetului Legislativ FIT for 55.
„În conformitate cu Propunerea Comisiei, Fondul Social pentru Climă va avea un impact social semnificativ, care va afecta în mod disproporționat gospodăriile vulnerabile (inclusiv gospodăriile cu venituri medii inferioare), microîntreprinderile vulnerabile și utilizatorii vulnerabili ai transporturilor și care în anumite regiuni nu au acces la soluții alternative de mobilitate sau transport la prețuri accesibile. Astfel, în ceea ce privește impactul, ar trebui să vedem ce însemnă gospodării și cetățeni vulnerabili și care este de fapt venitul unei gospodării vulnerabile”, a atras atenția europarlamentarul.
Acesta argumentează: „Trebuie să stabilim termenul sărăcie de transport – complementar cu sărăcia energetică și acesta ar trebui să facă parte din grupul țintă al acestui Fond. Trebuie să ne asigurăm că această propunere nu va fi împotriva libertății de mișcare, iar impunerea în principal a transportului public chiar și în zonele rurale și îndepărtate, fără acces la transport public sau infrastructură de transport va avea un efect asupra urbanizării. Noi trebuie să finanțăm transporturile și infrastructura de transport pentru a nu lăsa pe nimeni în urmă!”.
În plus, Falcă a mai subliniat: „Împreună cu gospodăriile vulnerabile, Fondul social trebuie să se concentreze și asupra actorilor economici cei mai expuși: microîntreprinderile, dar și IMM-urile. Acceptarea socială a măsurilor de tranziție climatică și succesul general al Pactului Verde vor depinde de sprijinul financiar din partea Uniunii, astfel cred că trebuie să vedem dacă reușim să obținem o rată de cofinanțare de peste 50 %, propusă inițial de Comisie. Succesul acestui pachet se va baza pe capacitatea sa de a fi realist și echitabil din punct de vedere social, fără a destabiliza economia, așadar este important să avem și soluții de mobilitate și transport neutre din punct de vedere tehnologic”. O altă propunere pe care europarlamentarul arădean a făcut-o din poziția de raportor alternativ a fost creșterea perioadei de implementare până în 2034, „pentru a acoperi în întregime viitorul Cadru Financiar Multianual CFM 2028-2034”.
În cele din urmă, Falcă a mai atras atenția că, în continuare, există discrepanțe în definițiile termenilor din toate cele 14 Propuneri ale Pachetului Legislativ FIT for 55, în deosebi privind vulnerabilitatea gospodăriilor: „Propun să găsim definiții pe care să le agreăm la nivelul Parlamentului European și să le susținem în toate propunerile legislative din acest Pachet. Trebuie să fim coordonați și să răspundem nevoilor reale ale cetățenilor noștri”.
Trimite articolul
XGHEORGHE MANDIBULA A IESIT LA INTERVAL
IAR VOMITURA ASTA ???
Falcoaie falcoaie, spala-m-ai pe oaie
Cele trei grații care au distrus Aradul botox Vâlcea și broscoiul
Mai lasa-ne cu latura asta ecologista a ta. Daca erai atat de “verde” nu ne umpleai de betoane. Romanilor le este foame, termina cu prostiile.
Adica ca cum ar veni Pactul Verde costa!Taxa pe masini,taxa pe centrala termica scumpiri gaze,curent,combustibil etc..etc…Si asta e doar inceputul!Vom fi Verzi da’ rupti in cur!!!Traiasca Ecologiaaaaa!!!