Reprezentanții instituției au venit cu o serie de precizări pe tema mutării Palatului Copiilor Arad din centrul orașului. „Inspectoratul Școlar Județean Arad a trimis Palatului Copiilor Arad o înștiințare scrisă în data de 23.09.2019, prin intermediul căreia instituția a fost anunțată că Ministerul Educației Naționale nu va mai suporta cheltuielile cu plata chiriei începând din acest an școlar. De asemenea, s-a solicitat găsirea unui spațiu pentru care să nu se plătească chirie. În data de 26.09.2019, ISJ Arad a mai trimis o înștiințare prin care am fost somați ca în cel mult 7 zile să comunicăm spațiile identificate”, spun cei de la Palat.
Primăria nu poate face nimic
Aceștia menționează și că au înaintat adrese către primărie și către câteva instituții școlare, pentru găsirea unor soluții de relocare a activității. „Până în acest moment am primit o înștințare de la Primăria Arad, prin care suntem anunțați, că potivit legii, nefiind bugetari subordonați primăriei, aceasta nu poate aloca fonduri pentru plata chiriei și nici nu dispune de un singur spațiu generos în care ne poate găzdui”, adaugă reprezentanții Palatului Copiilor.
Spațiile identificate
Au fost identificate spații la Colegiul Tehnic de Construcții și Protecția Mediului, reprezentând 28 de săli de clasă, plus cancelarie și grupuri sanitare pentru fete și băieți, sălile necesitând doar igienizare și un strat de lavabil, conform celor declarat de reprezentanții Palatului. Problema în acest caz este că sălile nu permit desfășurarea activităților disciplinelor sportive și cercurilor de dans, fiind prea mici. De asemenea, au mai fost identificate spații libere la Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, respectiv 6 săli de aproximativ 45 m pătrați. Palatul Copiilor Arad a primit o ofertă de găzduire și din partea conducerii Galleria Mall Arad, prin care aceștia „se arată dispuși să ne ofere spațiul necesar pentru aproape toate activitățile fără a percepe chirie, urmând ca IȘJ să acopere plata utilităților. În acest moment spațiul respectiv nu este amenajat pentru a desfășura activități cu copiii, fiind unul comercial, conceput ca atare”, transmite conducerea Palatului Copiilor.
Cer sprijinul „comunității locale”
Tot cei de la Palat menționează că „Date fiind împrejurările, Palatul Copiilor Arad solicită sprijin comunității locale pentru găsirea unor soluții de plată în vederea păstrării locației actuale, cel puțin în acest an școlar, aceasta fiind cea mai bună soluție pentru cei peste 2000 de copii care se înscriu anual la activități”. Prin ce se va concretiza „sprijinul comunității locale”, rămâne de văzut. Momentan, celor de la Palat le-a rămas doar să „își ceară scuze public părinților și copiilor pentru situația creată, asigurându-i că va lua o decizie care să pună pe primul loc siguranța copiilor și buna defășurare a orelor de curs!”.
Trimite articolul
XDe cel putin 2 ani se stia ca Palatul Copiilor trebuie sa elibereze locatia,dar baronii din institutie au dormit,si au dovedit totsla lipsa de interes;acum in ceasul al 12 lea,cer sprijinul comunitatii.Sa le fie rusine,daca stiu ce-i asta.