ARAD. Puţini absenţi, doi eliminaţi şi un procent de promovabilitate de peste 70% pentru cei peste 3400 de absolvenţi de clasa a VIII-a prezenţi la Evaluarea Naţională din acest an. Dacă mai adăugăm şi cele 116 contestaţii (75 la română şi 41 la matematică) avem situaţia la zi a examenului care a creat emoţii viitorilor liceeni. Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad 18 elevi au reuşit să obţină media 10, un procent de 0,52% în timp ce 27,87 de elevi nu au reuşit să ia media 5. Dintre aceştia note între 1 şi 1,99 au primit 47 de copii (1,35 la sută), iar note între 2 şi 4,99 au primit 923 de copii (26,52 la sută). Cele mai multe medii au fost între 6 şi 6,99, adică 16,38 la sută. Între 9 şi 10 au reuşit să obţină 439 de elevi (12,61%) şi puţin mai mulţi au reuşit să ia medii între 8 şi 9.
În mod paradoxal elevi care nu au nici măcar media 5 la evaluare au media claselor V-VIII peste 7 sau chiar peste 8. Spre exemplu un elev din Felnac are media la evaluare naţională 3,87 iar media generală din gimnaziu este de 8,90 sau la Apateu unde un elev cu media 9,01 a luat la evaluarea naţională abia 3,75. Aceeaşi situaţie şi la Gurba unde de la 8,27 media celor patru ani a coborât la 2,55 la examen. Majoritatea acestor cazuri sunt în mediul rural dar situaţiile se repetă şi la câteva cazuri din urban.
Mult mai echilibrate lucrurile în prima parte a clasamentului unde elevii care au medii la evaluare peste 9,00 au medii similare şi pentru cei patru ani de şcoală. Avem 6 elevi care au media de admitere 10 şi peste 600 cu medii de admitere între 9 şi 10. Elevii de 10 sunt de la Liceul Tehnologic „Ion Creangă” din Curtici, Colegiul Tehnic de Protecţia Mediului (fosta Gen.6), Generală 5, Școala Gimnazială nr.2 Pecica și doi de la Şcoala gimnazială „Aron Cotruș”.
Probleme doar pe Timiș
Una din probleme sesizate la subiectele din acest an, e drept la nivelul județului Timiș, a fost un punct de la română care, potrivit presei din județul vecin a creat probleme la corectare pentru că putea avea două soluții. La Limba Română, eroarea s-a strecurat în baremul cu privire la punctul doi de la primul subiect, în care elevilor li se cerea să explice rolul virgulei în secvenţa „cu inima plină de dor, de bucurie şi de nerăbdare”, însă nu a fost specificat dacă se face referire la rolul acesteia din punct de vedere stilistic sau gramatical și ca atare fiecare profesor a punctat cum a crezut de cuviință, ambele explicații fiind corecte. La nivelul județului Arad, Inspectoratul ne-a asigurat că nu sunt probleme și că nimeni nua sesizat nici o neregulă la nivelul comisiilor de corectare.
CITESTE SI:
Matematica incheie “socoltelile” la Evaluare
Citiți principiile noastre de moderare aici!