Contract semnat vineri la Primăria Arad pentru un proiect de şapte milioane de euro. Municipiul Arad a devenit astfel beneficiarul finanţării proiectulului Sistem informatic integrat de e-Guvernare pentru Primăria Municipiul Arad, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE).
Actul dintre Municipiul Arad şi Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a fost semnat de ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Valerian Vreme, prezent în oraş vineri după-masa, şi viceprimarul municipiului Arad, Levente Bognar, în prezenţa subprefectului Horvath Levente, a directorului Centrului Regional Reţea Poştală Timişoara, Nelu Balaş, şi a parlamentarilor Claudia Boghicevici, Ovidiu Marian şi Adrian Niţu.
Bani nerambursabili
Valoarea totală a proiectului este de 7.006.100 lei, din care 5.287.100 de lei sunt nerambursabili. Primăria a depus dosarul de accesare a fondurilor europene, potrivit ministrului, alături de alte 220 de structuri, dintre care au fost selectare spre finanţare doar 22. Motivul depunerii dosarului a avut legătură, după spusele oficialilor, cu activităţile Primăriei, unele din ce în ce mai complexe, susţinute, din păcate, de resurse limitate. La aceasta se adaugă nevoia de informatizare a unor activităţi şi înscrierea în cerinţele UE cu privire la relaţiile cu cetăţenii.
Potrivit lui Valerian Vreme, obiectivele programului accesat acum de Municipalitate sunt “îmbunătăţirea comunicării şi colaborării cu contribuabilii pentru crearea unei satisfacţii maxime ca răspuns la solicitările către Primărie, existenţa unor unelte IT pentru managementul activităţilor şi resurselor din Primărie, prelucrarea facilă a datelor şi informaţiilor existente aici şi facilitarea luării deciziilor, interconectarea tuturor sistemelor informatice din primărie şi automatizarea conexiunilor între ele”.
Va fi creat un Centrul Interactiv de Servicii, care va realiza comunicarea cu cetăţenii prin unificarea mijloacelor de comunicare (scris, telefonic, e-mail, portal) şi crearea unei baze de date unice. Se va adăuga implementarea un management al cererilor de servicii către Primărie şi extinderea şi integrarea managementului reclamaţiilor.
Pe scurt
Mai simplu spus, unele dintre adresele şi cererile pe care cetăţenii ar trebui să le depună la Primărie în mod personal vor putea fi depuse pe internet iar mişcările Primăriei (inclusiv execuţia bugetară la zi) ar putea fi văzute de orice cetăţean al Aradului interesat de aceste aspecte, totul fiind informatizat.
83 de funcţionari
“Noul sistem va asigura transparenţa la nivel de Primărie, punând la dispoziţia cetăţenilor, în mod automat, date definite direct din sistemul informatic: Investiţii, Bugete, Execuţia Bugetară, Achiziţii, etc şi se va constitui drept un instrument pentru toţi angajaţii Primăriei pentru a introduce date, pentru a le prelucra, pentru a genera raportări, evidenţe şi analize”, a mai punctat oficialul. La nivelul Primăriei Arad, 83 de persoane vor fi implicate în implementarea acestui sistem.
Ministrul a precizat că instituţia va monitoriza timp de 20 de luni modul de implementare al proiectului şi speră că “după 20 de luni vom ciocni un pahar de şampanie fericiţi că avem un sistem care să vină în întâmpinarea cetăţenilor”.
O gură de oxigen pentru IT
Ca de final, ministrul a mai susţinut că acest proiect ar trebui să fie şi “o gură de oxigen pentru companiile IT locale, pentru că în joc sunt nu mai puţin de 54 de milioane de euro, sumă nerambursabilă. Primăria va fi cea care va organiza licitaţiile de adjudecare pentru servere, pentru cele 20 de noduri de reţea şi pentru celelate ustensile necesare implementării programului”.
Adriana Barbu Dănilă
Citiți principiile noastre de moderare aici!