GHIOROC. Pe harta judeţului Arad mai apare un parc industrial. Cinci companii din România şi Austria s-au grupat şi au decis să investească aproximativ 40 de milioane în producţie la Ghioroc. Administraţia locală a comunei a organizat o prezentare oficială a viitoarelor investiţii la care au participat directorii viitoarelor companii, unele dintre acestea urmând să aibă chiar şi sediul pe malul lacului. Patrick Monac, managerul unui consorţiu de firme care construieşte tractoare, dar se ocupă şi de mentenanţa lor şi de distribuire, a anunţat că viitorul parc industrial va avea 15 hectare şi, în primă fază, va crea 250 de locuri de muncă. “Ne-am propus ca primul tractor realizat la Ghioroc să iasă pe poarta fabricii în luna octombrie a anului 2023”, a precizat Monac. În ceea ce priveşte tractoarele care vor fi fabricate la Ghioroc, acestea sunt total diferite de tractoarele clasice, având motorul sub podea, nu în partea din faţă. “În acest fel, avem posibilitatea să creăm posibilitatea de a face legături cu mecanisme şi utilaje şi în faţă, şi în spate”, a spus Stefan Putz, patronul companiei care va produce tractoare, dar şi inventatorul conceptului de tractor cu motorul sub podea. Pe lângă acestea, la Ghioroc vor fi fabricate şi utilaje dedicate acestor modele de tractoare. “Producţia de la Ghioroc va fi dedicată Europei de Est şi Orientului Mijlociu”, a anunţat Patrick Monac.
Acesta a vorbit şi despre viitoarele salarii care vor fi plătite în fabrica de la Ghioroc: “Noi nu am venit aici să căutăm forţă de muncă ieftină, noi am venit să creăm un parteneriat cu şi pentru locuitorii din Ghioroc. Drept urmare, am decis ca salarizarea din fabrica din România să fie identică cu salarizarea din fabrica din Austria. Mai mult decât atât, firma va avea sediul social în România, chiar în Ghioroc. Drept urmare, profitul va rămâne în România, nu vrem să trimitem profitul spre Austria”.
Trecând peste consorţiul de firme care va fi dedicat producerii, vânzării, distribuirii şi mentenanţei tractoarelor, în viitorul parc industrial din Ghioroc va apărea şi un depozit de medicamente ale uneia dintre cele mai mari companii din România. “Acest depozit va deservi întreaga zonă de vest a ţării. Am decis să investim la Ghioroc pentru că se află, cumva, în centrul zonei de vest, zonă care este <ţinta> noastră. Investiţia noastră se va ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro”, a spus Valentin Ţăruş, directorul companiei farmaceutice.
În plus, în acelaşi parc industrial va apărea şi o fabrică de conserve alimentare. Reprezentanţii companiei spun că vor colabora îndeaproape cu producătorii locali din judeţul Arad, care îşi vor putea vinde marfa direct fabricii.
Mult optimism
Autorităţile, atât cele locale, cât şi cele judeţene, debordă de optimism, mai ales că investitorii au spus că vor crea, în viitorii 4-5 ani, până la 600 de locuri de muncă. “Parcul industrial va ocupa 15 hectare, iar până acum patru companii şi-au deschis sedii la noi. Şomajul în Ghioroc este foarte mic, de 0,65 la sută, dar mulţi dintre locuitorii comunei care lucrează în municipiul Arad sau alte zone industriale şi-au exprimat deja dorinţa de a se angaja mai aproape de casă, deci vom avea forţa de muncă necesară. Cât despre impactul asupra bugetului local al acestor investiţii, vă pot spune că va fi semnificativ, pentru că doar din impozitul de 1 la sută din valoarea construcţiilor ce vor fi ridicate se vor colecta sume importante”, a spus Corneliu Popi Morodan, primarul din Ghioroc.
La prezentarea viitorului parc industrial a participat şi Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, care a declarat că “în ultimii ani ne-am obişnuit ca despre Ghioroc să vorbim ca despre o staţiune de interes local, prima care a apărut după o sută de ani în judeţul nostru, dar iată că vin şi investitori aici şi comuna are şansa să devină un pol de dezvoltare la fel ca oraşele din judeţ. Ghiorocul ar putea deveni un punct foarte important pe harta industriei din judeţ”.
Trimite articolul
Xcica productia o sa fie dedicata tarilor din Europa de est si orientului mijlociu……..
Interesanta precizare……………. !
PS de ce nu si Angliei Germaniei Suediei Frantei Italiei si SUA ? ha?
-
Au și în Boston fabrica.
Da si vrem totusi o economie ma refer pur si simplu tot ce înseamnă infrastructura adică line de tramvai impozite si organizare sa fie bazat strict pe o dezvoltare energetică si valoarea unei capabile comunități de a susține sănătatea dezvoltarea terenului ca folos agricol dar si o inginerie de a fabrica un tractor mai compatibil cu nevoia de regenerare a terenurilor chiar o adaptare la energie si o folosință in mult mai multe domeni chiar de a face si transport.
-
Intâi vopsiti ‘cu 5 lei’ bordura dintre șosea si tramvai, cu vopsea alba intrerupt cu negru-pt iarnă!, sa fie mai usor de condus noaptea/vreme rea, practic si ff EFICIENT!!!
Pentru ca suntem in Europa de Est si e mai eficient logistic. Mai interesatn e faptul ca angajatii vor fi platiti la nivelul angajatilor din Austria, iar sediul social al societatii va fi chiar in Ghioroc, ceea ce inseamna venituri pentru comunitatea locala si judeteana.