Toate cele opt parcări etajate construite în Arad prin programul de regenerare urbană au fost recepţionate anul trecut, ultima în luna noiembrie. Cu toate acestea, doar un Fast Park a fost dat oficial în folosinţă, prin închirierea locurilor pentru maşini. Pentru restul, licitaţiile pentru atribuitrea locurilor de parcare vor fi organizate în acest an. Între timp, şoferii îşi lasă maşinile la parterul acestor construcţii iar copiii profită de zăpada consistentă rămasă pe suprafeţele de parcare de la etaj, care nu sunt acoperite.
În loc de curţi
Parcările sunt administrate de Recons, societate aflată în subordinea Primăriei, care are în responsabilitate curăţenia şi întreţinerea construcţiilor etajate. Cum nu sunt încă date oficial în folosinţă, zăpada şi gheaţa nu au fost curăţate. Fără nicio maşină la etaje, Fast Park-urile sunt ca nişte curţi între blocuri, în care copiii de joacă. În ultimele zile, cu temperaturi mai mult negative, construcţiile au devenit locuri pentru săniuş. Rampele pentru acces la etaj sunt îngheţate şi acoperite cu zăpadă, numai bune pentru derdeluş.
“În curtea blocului nu au unde să se joace copiii, pentru că sunt maşinile parcate. Această parcare este goală şi plină de zăpadă, îi lăsăm să zburde, să simtă şi ei că este iarnă”, spune un tată care îşi plimba copilul cu sania pe un Fast Park din Micălaca.
Tarife
Şase din cele opt parcări cu etaj sunt în cartierul Micălaca iar două în Alfa, pentru construirea lor fiind cheltuiţi aproximativ opt milioane de euro. Lucrările, începute în 2018, au fost încheiate în 2020 şi 2021, iar anul trecut a avut loc recepţia. Tot anul trecut, au fost aprobate tarifele de la care pornesc licitaţiile pentru închirierea locurilor de parcare, respectiv 50 lei fără TVA pe lună, la parter (spaţiu acoperit) şi 30 lei fără TVA la etaj (spaţiu descoperit).
Trimite articolul
XTocmai ca pe timp de iarna ar fi o aventura sa-ti parchezi masina la etaj, iar pe timo de vara saraca masina s-ar coace la propriu, parcarile au ramas ne ocupate.
Daca insa, in loc de aceste parcari de care potentialii beneficiari nu se bucura mai deloc, ar fi fost construite parcari semi ingropate, cu spatii inierbate si locuri de joaca pentru copii peste planseul din beton, toata lumea ar fi fost multumita. S-ar fi diminuat supraincalzirea incintelor pe timpul verii datorita suprafetelor mari plantate, copii ar fi avut unde sa se joace, locuitorii din zona s-ar fi ales cu un parc in incinta blocurilor, zgomotul si noxele datorate circulatiei auto ar fi fost diminuate semnificativ, iar masinile ar fi fost parcate intr-un spatiu protejat termic si la incendiu.
Se numeste DALA URBANA si este o rezolvare curenta a problemei parcarilor din incintele cu locuinte colective. Sigur, poate ar fi costat cu ceva mai mult, dar ar fi rezolvat cu adevarat problemele din zona. Nu era necesara decat bunavointa, corectitudine si profesionalism. Corectitudinea si bunavointa tin de caracterul si educatia celor implicati. Profesionalismul insa se putea obtine prin organizarea unui concurs CORECT care sa aiba ca tema amenajarea incintelor de blocuri. Criteriul pentru castigarea unui proiect nu ar trebui sa fie pretul cel mai mic (care apoi creste pana se ajunge la pretul dorit).
-
Daca erau semiîngropate, la fiecare ploaie mai serioasă deveneau piscine subterane, iar la viscole cu zăpada mai serioasă, rămâneau masinile îngropate până la primăvară!
Dar nu înteleg de ce nu se puteau face PARCĂRI SUPRATERANE DE BETON și cu acoperiș peste ultimul etaj ???🤔
Nu porcăriile astea de tablă ambutisată… 😠
50 lei fără TVA pe lună, la parter (spaţiu acoperit) şi 30 lei fără TVA la etaj? si ne miram ca tot saracu are masina?
-
si la banii astia nu se vor umple..romanul vrea gratis
Parcarile etajate – investitii fara cap (din pacate, inca o batjocorire a banului public ). Cine a facut Studiul de fezabilitate (pentru bani seriosi, impartiti cu d-l Falca) ?
nu va legati de lucrarile falkosului, deregenerearea urbana, bla bla bla si minciuni, lucrari de cacat pentru firmele de casa ale ciumei galbene falkonistoizate!! botoxatul rade de lucrarile lui si cu curu!!
Normal in proiect ar fi trebuit ca proiectantul sa includa o instalatie de degivrare la accesul in panta. Dar la noi ieftin si prost facute toate proiectele. Nu-mi pot scoate din cap sifonarea banilor si bataia de joc vizavi de pistele de biciclete din satuc. Se fura in draci, toti cei abilitati sa controleze si sa aplice legile dorm ori sunt partas la furtul ca sport national al autoritatilor. primari ajunsi cu conturi crase dupa 2-3 mandate, vile, legaturi dubioase. Asta avem, cu asta defilam.
-
D-le Vladi ce ziceţi de băncile şi coşurile de gunoi de pe Meţianu ? am trecut azi pe acolo şi romicii au furat stativele care protejau firavii copaci, arată jalnic strada !
Dar greu le-a fost să proiecteze și să construiască la etaj un acoperiș chiar și deasupra rampelor.
-
Bine zici cu acoperișul, dar de cele 4 parcării una lângă alta în loc de piață soarelui în micalaca lângă care sunt doar câteva blocuri care deja au parcări, cine le va folosi ?
D-le Vladi ce ziceţi de băncile şi coşurile de gunoi de pe Meţianu ? am trecut azi pe acolo şi romicii au furat stativele care protejau firavii copaci, arată jalnic strada !
Bravo Bibi….inca un mare succes….din pacate Aradul e al nimanui….dar si la cetateni le place….!!!