ARAD. SC Recons va prelua în administrare parcările cu plată de pe raza municipiului. Primăria Arad a afişat la transparenţă, pe pagina web a instituţiei, un proiect de hotărâre de Consiliu Local „privind stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului comunitar de utilitate publică – Serviciul de administrare, întreţinere şi exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad şi biroului ridicări vehicule”.
Proiectul prevede delegarea gestiunii acestui serviciu către SC Recons SA. Societatea la care CLM este acţionar majoritar, a mai preluat, recent, în administrare Ştrandul Neptun şi patinoarul. Prin preluarea administrării parcărilor, firma devine responsabilă de unele dintre cele mai „bănoase” activităţi din Arad: distracţia estivală, cea de iarnă şi banii aduşi din cele câteva mii de parcări.
Pentru ca proiectul să se materializeze, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local. Amplul document de la transparenţă prevede că parcările şi serviciul de ridicat maşini vor fi date în administrare pe timp de 4 ani, iar Recons va plăti Primăriei o redevenţă, conform legii.
“Randament maxim”
„Serviciul public de administrare a parcărilor publice va urmări să realizeze un randament maxim din exploatarea parcărilor cu plată în sensul reducerii la maxim posibil a situaţiilor de neplată a parcării precum şi ridicarea autovehiculelor care sunt abandonate pe domeniul public sau nu respectă legislaţia în vigoare privind parcarea autoturismelor pe domeniul public din municipiul Arad”, se precizează în proiectul de hotărâre.
3.600 de locuri de parcare
Sistemul de plată în municipiul Arad se aplică pe 46 de străzi şi 7 pieţe din oraş. Acesta cuprinde 3.500 de locuri de parcare din care 136 locuri de parcare pentru persoanele cu handicap. În dotarea Serviciului Parcări există 125 aparate de taxare dotate cu GPRS care transmit în timp real orice defecţiune care apare la acel aparat.
Totodată, ridicarea de vehicule va intra şi ea în sarcina firmei la care Consiliul Local este acţionar majoritar. Depozitul de maşini abandonate de pe strada Dosoftei are o capacitate de aproximativ 150 de vehicule. „Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate neregulamentar, abandonate şi fără stăpân este necesară înfiinţarea unui serviciu public de administrare a activităţilor de ridicare”, se precizează în documentul afişat.
Patru ani
Durata pentru care se concesionează serviciile publice de administrare şi exploatare a parcărilor publice este de 4 ani. SC Recons va plăti Primăriei o redevenţă anuală, valoarea minimă a acesteia fiind de 0,5% din sumele încasate.
Programul de funcţionare
Programul de funcţionare al parcărilor în sistem de plată va fi: în perioada 1 mai – 30 septembrie, de luni până vineri, între orele 8-21, iar sâmbăta, între 8-14, aplicabile numai pentru zona A. În celelalte zone (şi în zona A în perioada 1 octombrie–30 aprilie) programul este de luni până vineri, între orele 8-18, iar sâmbăta între orele 8-14. Parcările amenajate cu sistem de barieră situate în zona Casei Sindicatelor şi în zona patinoarului de pe strada Cetăţii vor funcţiona cu programul de taxare non-stop. În municipiu funcţionează două zone de parcare (A şi B) şi urmează să fie implementată parcarea cu plată în zona C, pe Calea Victoriei şi pe Calea Aurel Vlaicu – între UTA şi Fortuna.
Amenzi de până la 120 lei
În proiect se prevede faptul că se sancţionează cu amendă contravenţională de la 100 lei la 120 lei mai multe fapte. Este vorba despre staţionarea fără tichet de parcare sau abonament; depăşirea timpului de staţionare conferit de tichet; staţionarea cu abonament expirat sau eliberat pentru alt autoturism sau altă zonă; oprirea pe locuri de parcare rezervate, semnalizate cu indicator sau marcaje; modul de expunere a tichetului sau a abonamentului nu a permis identificarea acestuia; nerespectarea marcajului rutier de parcare; ocuparea locurilor de parcare cu diferite obiecte.
Opinii şi sugestii
Proiectul este afişat până la data de 12.08.2014. Până la acea dată, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente. Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data 30.07.2014, între orele 8,00 – 18,00, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Citiți principiile noastre de moderare aici!