Vom circula cu 160 de kilometri pe oră pe calea ferată care străbate Aradul de la frontieră la Curtici spre Radna şi apoi spre alte judeţe. Ultima semnătură a fost pusă pe contractul de reabilitare a liniei ferate Frontieră – Curtici – Arad iar faptul ne-a fost confirmat de către secretarul de stat Eusebiu Pistru.
În valoare de 312 milioane de euro, proiectul de reabilitare a căii ferate Frontieră-Curtici-Arad va fi realizat de un consorţiu format din cinci firme: Alstom (Franţa) – Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora. Arădeanul Eusebiu Pistru susţine în plus că veştile bune curg una după alta: lucrarea de reabilitare a acestei linii, de care se vorbeşte de mult, va începe în maximum două luni, urmând ca în doi ani să fie finalizată în totalitate.
Veştile sunt şi mai bune dacă enumerăm investiţiile ce vor fi făcute pe banii europeni în cadrul acestei lucrări. Iar lista acestora este şi lungă, şi spectaculoasă, dacă ar fi să ne luăm după Pistru. Potrivit secretarului de stat, nu doar liniile vor fi schimbate în totalitate (cei 43 de kilometri de linie vizaţi), pentru a garanta trenurilor posibilitate de a circula în regim de viteză (linie de mare viteză), ci şi toate gările care vor fi întâlnite pe traseu, inclusiv staţia CFR Arad. În plus, vor fi realizate două megapasaje iar două clădiri noi vor prinde viaţă lângă Gara Arad.
Două lucrări spectaculoase sunt prevăzute a fi realizate în cadrul acestei investiţii. Pentru că o linie de mare viteză elimină din start oprirea la barieră, vor fi ridicate două pasaje. Unul dintre acestea este cel de la Curtici. Este vorba, potrivit lui Eusebiu Pistru, de un pasaj rutier care va trece peste cele şapte linii de tren la capătul staţiei CFR. Acesta va face legătura între drumul judeţean care duce la Zona Liberă Curtici Arad şi oraş, inclusiv coborârea spre ştrand.
Un alt proiect, şi mai spectaculos, este cel de la Arad. Datele acestui pasaj au fost prezentate de către Eusebiu Pistru în urmă cu câteva luni. Pasajul pietonal va porni de pe 6 Vânători, va trece peste liniile de tren şi va avea câte o coborâre pe fiecare peron din Gara Arad. Parte a investiţiei de reabilitare a căii ferate de pe culoarul IV pan-european Curtici-Arad-Simeria, pasarela va coborî şi pe platoul din faţa Staţiei CFR.
Lifturi şi scări rulante
Iar lucrările cuprinse în proiect nu se opresc aici. „Se va dubla linia de cale ferată de la Curtici spre frontiera cu Ungaria, pe o lungime de şapte kilometri. Tot sistemul de linii de cale ferată va fi refăcut, adus la standarde europene, astfel încât să se poată circula cu viteză de acum peste aceste linii. Vor fi realizate peste tot şi lucrări de artă (în cazul acestui tronson – podeţe -n.r.), iar la Arad va fi refăcut întreg sistemul de linii şi peroane. Accesul la peroane se va face cu ajutorul lifturilor şi scărilor rulante care vor fi poziţionate într-o clădire nouă, pe care o vom ridica în prelungirea clădirii actuale. O altă clădire de mentenanţă, dedicată birourilor, va fi ridicată în spate. Aici vor fi mutate toate birourile cu excepţia celor de la Comercial, care vor rămâne în gară”, ne-a detaliat parte din proiect Pistru.
Alte linii
Tot secretarul de stat ne-a mai indicat faptul că între Arad şi Glogovăţ se reabilitează ambele fire de circulaţie, ca de altfel şi între Glogovăţ-Cicir- Ghioroc, iar în Gara Glogovăţ tot sistemul de linii.
Semnalizare nouă
Pe toată lungimea de tronson vizată va fi reabilitat şi întreg sistemul de electrificare, pentru ca acesta să corespundă vitezei cu care vor rula trenurile. Se va schimba, totodată, şi întreg sistemul de semnalizare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!