Stratul de impermeabilitate, cum a fost denumit pompos de către constructorii drumului, este de fapt o „oglindă” care, în momentul în care plouă câtuşi de puţin, devine asemeni unui gheţuş. Şoferii susţin că, odată cu primii stropi de apă care cad pe şosea, dacă frânezi, asfaltul te aruncă afară de pe carosabil.
În iulie 2011, cel puţin două accidente mortale produse pe acest drum au fost cauzate de „derdeluşul” de pe DN 7, fapt confirmat, neoficial, chiar şi de către poliţişti. Un laborator mobil al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Timişoara a efectuat, în 2011, teste ale asfaltului care au scos în evidenţă faptul că aderenţa bitumului era scăzută. Constructorul a revenit pe şantier şi a turnat un nou strat, pe banii lui, mult mai aderent decât precedentul.
Cu repetiţie
Reprezentanţii Drumurilor Naţionale, secţia Arad, spun că toate locurile în care asfaltul de „gheaţă” a ieşit la suprafaţă au fost identificate şi inventariate. „Sperăm să reuşim să turnăm un nou strat de asfalt în acele locuri până la sfârşitul lunii noiembrie”, ne-a declarat Ioan Balint, directorul Drumurilor Naţionale.
Doar că, deocamdată, vremea se împotriveşte cu putere reabilitării tronsoanelor de drum care pot deveni un real pericol pentru cei care circulă pe DN 7. Aşa că există posibilitatea ca „derdeluşul” de pe şosea să prindă primăvara viitoare.
Fără garanţie
Iar una dintre cele mai proaste veşti este reprezentată de faptul că DN 7, modernizat în urmă cu patru ani, a ieşit din garanţie. Ca atare, orice lucrare realizată pe acest drum, oricât de mică sau de importantă, va fi plătită din fondurile, şi aşa subţiri, ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!