ARAD. Birocraţia chiar e o piedică în calea dezvoltării. Remarca folosită de mulţi politicieni devine tot mai adevărată pe zi ce trece. Drumul judeţean care duce spre singura staţiune de interes naţional din judeţul nostru, respectiv şoseaua spre Moneasa, este încă un exemplu referitor la birocraţia care ne omoară. Drumul Bârsa-Sebiş-Moneasa-limită de judeţ Bihor, lung de aproximativ 27 de kilometri, a primit finanţare de la Guvern, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. 55 de milioane de lei a alocat Executivul pentru modernizarea acestui drum. Licitaţia a fost organizată şi încă din luna aprilie a fost anunţat şi câştigătorul, respectiv firma care să se ocupe de acest drum.
Numai că de atunci şi până acum nu s-a reuşit obţinerea avizelor necesare demarării lucrării. Timp de şase luni de zile, firma care a câştigat licitaţia şi Consiliul Judeţean Arad s-au bătut pentru a primi toate aprobările necesare. Recent, CJA a depus anunţul de mediu, semn că a fost făcut un pas mare în faţă în ceea ce priveşte acest proiect. Asta după ce, luni de zile, s-au căutat soluţii tehnice potrivite, dar şi înţelegere la alte instituţii, din cauza faptului că ultimul tronson de drum, cel dintre Moneasa şi limita cu judeţul Bihor, trece prin pădure, iar pădurea se află într-o arie protejată. Într-un final, se pare că a fost găsită varianta câştigătoare, iar acum se cere avizul de mediu. Dar birocraţia nu se termină aici. După ce va fi primit acest aviz, va trebui să treacă alte câteva săptămâni pentru ca să fie eliberată şi autorizaţia de construcţie.
Piedici de la Romsilva?
Însă imediat ce o problemă a fost rezolvată, la orizont s-a ivit alta. De această dată, în ecuaţie a intrat Romsilva, care susţine că bucata de drum ce va fi modernizată, prin pădure, de Consiliul Judeţean, îi aparţine. Asta chiar dacă, potrivit informaţiilor nostre, CJA are CF pentru respectivul drum, acesta fiind întabulat. Mai mult decât atât, Romsilva ar fi ameninţat că dă în judecată Consiliul Judeţean. Problema este că, dacă se deschide un astfel de proces, proiectul va intra din nou în blocaj până la finalizarea acţiunii din instanţă. Practic, avem bani, avem firmă de construcţii, avem licitaţii finalizate, aproape că avem chiar şi toate avizele, dar apar noi „faulturi” dintr-o parte sau dintr-alta.
Ţinând cont de faptul că actualul primar al municipiului, Călin Bibarţ, a fost director general al Romsilva, poate că acesta ar reuşi să facă lobby pentru ca modernizarea drumului dintre Bârsa şi limita de judeţ cu Bihorul, prin Moneasa, să nu fie blocată iar.
Soluţie de avarie
În cazul în care Romsilva chiar va acţiona în instanţă Consiliul Judeţean, se pare că a fost identificată şi o soluţie de avarie: emiterea mai multor autorizaţii de construcţie, pe mai multe tronsoane. Practic, ar urma să fie eliberate autorizaţii separate pentru tronsoanele Bârsa-Sebiş, Sebiş-Moneasa şi Moneasa-limită de judeţ Bihor. În acest fel, ar putea începe lucrul pe cele două sectoare fără probleme, în timp ce drumul din pădurea Monesei, spre Bihor, ar putea fi început după finalizarea tuturor problemelor birocratice.
Trimite articolul
XRomsilva se supara ca cineva le repara drumul ala? Ar trebui sa se bucure… si apoi dupa ce e gata sa se judece cat doresc. Dar sa pui frana unui proces vital pentru judet, iar prin acel proces Romsilva sa nu piarda nimic…. asta inseamna sa fii imbecil incompetent.
Să vedeți ce lucrare bună pe drumul Sintea Mare Sepreus, unde se rupe asfaltul sub roti, drum făcut de 2 luni
Normal ca se supari ROMSILVA. In perioada reparatiilor, pe unde mai duce lemnul taiat illegal, din aria protejata?
Ar fi si cazul dupa 30 de ani de carpeli ” facute la acest drum , uitat de autoritati .