Municipiul nostru este tranzitat zilnic de mii de șoferi care circulă pe DN7 spre sau dinspre Europa. Cea mai arzătoare problemă, care dă mari bătăi de cap șoferilor ce folosesc centura Aradului, sunt trecerile la nivel cu calea ferată, care generează cozi kilometrice de fiecare dată când bariera se lasă anunțând sosirea unui tren. Iată că au trecut degeaba cinci ani de zile de când s-a dat startul proiectului care avea să rezolve această problemă o dată pentru totdeauna. Banii sunt principalul vinovat.
De la 12 luni la cinci ani
Startul construcției celor două pasaje s-a dat pe 5 octombrie 2011, iar panoul de informare al lucrării pe care l-am găsit acum, în 2016, pe șantierul părăsit, arată că lucrarea ar fi trebuit să dureze 12 luni. Adică, trebuia să fie gata pe 5 iulie 2012. Din păcate, nu a fost să fie așa. În anul 2016, lucrările la cele două pasaje ce ar fi trebuit să devieze circulația de pe centură peste liniile de tren, au fost terminate în procente de aproximativ 80% (pasajul CET), respectiv 20% (pasajul Micălaca). Pe șantier, toate materialele au rămas în voia sorții, fiind expuse capriciilor vremii. Totul este părăsit. Rămâne de văzut dacă traversele cu fier-beton care au fost lăsate în câmp neprotejate, vor mai oferi aceeași rezistență structurii pasajului după ce au suportat temperaturi de la 40º până la -20º, câțiva ani buni… În condiţiile în care mai au de aşteptat finalizarea altor licitaţii şi sosirea altor constructori care să pună punct final celor două lucrări.
Funcțional la vară
Horaţiu Simion, directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP), a făcut lumină asupra acestui caz pe 25 ianuarie 2016. „Am avut un constructor neserios acolo, iar acţiunile acestuia au făcut ca lucrarea să nu mai poată continua. Aşa că am fost obligaţi să reluăm procedurile şi să reorganizăm licitaţia. Lucrările care au mai rămas de executat la pasajul CET ar trebui să fie finalizate în maxim trei luni de zile”, a spus directorul DRDP, declarând că în această vară pasajul va deveni funcţional.
Citiți principiile noastre de moderare aici!