Lucrurile se mişcă încet în
privinţa pasajelor peste calea ferată, de pe
centura Aradului. Dacă în trecut,
lucrarea de ridicare a celor două pasaje
a rămas la stadiul de intenţie, pentru
că dosarul a fost uitat prin birourile comisiei
interministeriale, în pofida zecilor de
promisiuni legate de rezolvarea acestei probleme, acum
vina pentru că execuţia pasajelor nu
începe este pusă pe seama crizei economice.
Hotărâre de Guvern
Doar o singură veste bună ne-a fost
dată, pe acest subiect, de secretarul de stat
în Ministerul Transporturilor, Eusebiu
Pistru, iar aceasta se referă la faptul
că, în scurt timp, va fi luată
totuşi mult aşteptata hotărâre de
Guvern privind construcţia celor două
pasaje. „Cred că
hotărârea va trece în maximum
două săptămâni de Guvern”,
susţine Pistru. Oficialul mai crede
că la rectificarea de buget din iulie (unde ar
urma să se aloce bani pentru startul
lucrărilor la autostradă)
se vor aloca bani şi pentru pasaje. Nu
pentru construcţia acestora însă, ci
„o sumă mică, pentru a putea
începe procedurile legate de această
lucrare”.
De aici însă veştile nu sună
neapărat bine. Reprezentantul ministerului ne-a
destăinuit, de pildă, faptul că,
dacă va fi alocată sumă amintită
mai sus, atunci e posibil ca în vara lui 2010
să avem constructorul. Ca atare, e greu de crezut
că lucrările ar putea începe mai
devereme de toamna anului viitor, căci,
până la demararea lor, va mai trebui să
treacă perioada contestaţiilor, a avizelor
şi a organizării de şantier. În
plus, o altă problemă în viziunea lui
Eusebiu Pistru sunt banii: „La
pasaje, banii sunt o problemă, pentru
că suntem în criză”.
Trecut, cu promisiuni
Pe vremea guvernului liberal, fostul prefect Gavril
Popescu promitea şi el, bazându-se
pe datele primite tot de la minister, că
licitaţiile de lucrări la pasajele
peste calea ferată de pe centură vor fi
organizate la finele lui 2008, în condiţiile
în care o promisiune anterioară,
regăsită şi ea în programul de
investiţii al Direcţiei Generale de
Drumuri Timişoara, vorbea de startul
lucrărilor la pasaj în 2008!
Totul, după ce autorităţile locale s-au
plâns, în repetate rânduri, că
pasajele sunt scoase mereu de pe lista de
investiţii a direcţiei sau dosarul s-a
pierdut prin diferite sertare, cu toate că
problemele de pe centura Aradului se
agravează cu fiecare zi, iar nemulţumirile
şoferilor sunt în creştere.
Tot pe atunci, fostul prefect spunea că
„pasajul denivelat Arad peste calea
ferată Brad-Curtici şi pasajul denivelat
peste calea ferată de pe centura de
ocolire a Aradului sunt programate a fi
finalizate în anul 2012”, că
investiţiile sunt în valoare de 12.000.000
euro, în primul caz, şi 6.000.000 euro,
în cel de al doilea.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!