ARAD. Puţini sunt cei care au crezut că finalizarea pasajului peste calea ferată din Micălaca va aduce, pe lângă un beneficiu evident, o serie de nemulţumiri. Primarii din Arad, Şiria sau Pâncota au luat atitudine, după ce au aflat că CFR intenţionează să închidă circulaţia rutieră pe sub pasaj, dinspre strada Şiriei din municipiu spre drumul judeţean care duce spre Şiria. Cei care ar dori să circule dinspre Arad spre Şiria vor trebui să circule pe centură, până la sensul giratoriu care duce spre drumul judeţean ce pleacă spre Şiria şi Pâncota. Primul care a luat atitudine în această problemă şi care a ameninţat cu proteste a fost chiar primarul municipiului, Călin Bibarţ. În cadrul unei declaraţii făcute pe pagina lui de socializare, acesta a spus:
„Am avut discuţii cu ministrul Transporturilor, cu directorul general al CFR, cu directorul regional, pe acelaşi subiect: în momentul în care se deschide pasajul, vor să desfiinţeze bariera de pe strada Şiriei, lucru cu care nu suntem de acord. În prima fază, ne-au explicat că pe aici vor circula trenuri de mare viteză, care au alt regim. Le-am explicat că bariera este foarte aproape de oraş, iar trenurile trebuie oricum să circule pe aici cu viteză redusă, iar mai încolo e bariera de la Glogovăţ, unde oricum trenul trebuie să reducă viteza. Apoi, ne-au explicat că există ceva studiu de fezabilitate de acum 13-14 ani în care s-au gândit că, odată cu punerea în funcţiune a pasajului, să se închidă bariera de pe strada Şiriei. Nu este normal aşa ceva. Pasajul preia, în general, traficul de tranzit, în timp ce strada Şiriei face legătura între municipiu şi Şiria şi, mai departe, Valea Crişurilor. Închiderea barierei nu trebuie să se întâmple. Am trecut acum la faza de hârtii şi, dacă nu se înţelege româneşte, o să trecem la faza de protest. Nu putem să facem din strada Şiriei o stradă înfundată, iar din drumul judeţean spre Şiria un drum care nu duce nicăieri, înspre municipiu, iar şoferii să trebuiască să circule în zig-zag pentru a ajunge în Arad. Ca să desfiinţeze bariera, CFR trebuie să cheltuiască bani, ca să o lase aşa şi să îi dea pace, costă zero lei. Deocamdată, vorbim elegant. Dacă nu se poate aşa, vom demara proteste. Nu inaugurăm şi nu deschidem niciun pasaj până nu suntem siguri că nu se va desfiinţa bariera de pe strada Şiriei. Dacă este nevoie, voi cere sprijinul tuturor, pentru ca o astfel de măsură nu poate fi luată”.
Declaraţia lui Bibarţ a fost dată chiar pe şantierul pasajului, acolo unde se afla şi un reprezentant al firmei SPIC, societate care construieşte acest pasaj. La rândul său, reprezentantul firmei a întărit cele spuse de Bibarţ, declarând:
„Mai există o situaţie pentru ca această barieră să rămână activă. Peste ani, vor fi necesare reparaţii pe pasaj. Să lucrezi sub trafic, este criminal. Mi se pare aberant să desfiinţezi un acces rutier pe care îl ai deja şi care poate fi de ajutor, mai alesă că există o barieră şi câţiva kilometri înspre oraş şi o alta la Vladimirescu, în imediata apropiere a acestui loc, iar trenurile oricum trebuie să circule cu viteză redusă”.
Şi din judeţ
Nu doar Bibarţ a luat atitudine în problema închiderii şoselei dinspre Arad spre drumul Şiriei. Chiar primarul din Şiria, Valentin Bot, a anunţat că o astfel de măsură ar aduce doar dezavantaje.
„Nu dorim să acuzăm pe nimeni, dar nu putem sta indiferenți, mai ales când suntem direct afectați.
Refuzul autorităților centrale de a lăsa deschis circulației vechiul drum ce face legătura între strada Șiriei și DJ709, o arteră folosită de toți cei ce merg spre Șiria și spre cele mai importante zone turistice din județ, un drum folosit de nenumărați oameni care fac naveta spre Arad, este nu doar împotriva logicii, dar și o măsură care afectează o mulțime de firme și oameni. A lua în considerare folosirea noului pasaj, și acesta amânat și tărăgănat vreme de aproape 15 ani, nu ține cont de cele mai elementare studii de trafic, ținând cont de faptul că o asemenea variantă ar duce la o și mai mare gâtuire a traficului, și așa suprasolicitat. Și, culmea, acest refuz vine în condițiile în care, doar la câțiva kilometri mai în față, în Vladimirescu, este păstrată o trecere la nivel cu calea ferată, ceea ce transformă argumentul privitor la trenurile de mare viteză într-o motivare hilară. În aceste condiții, dacă demersurile legale nu se vor concretiza în păstrarea actualei treceri la nivel, singura variantă care ne rămâne este protestul, pe care sigur îl vom declanșa, dacă va fi nevoie. Sperăm să existe înțelegere și o colaborare între toate instituțiile județene, administrațiile locale și cetățenii județului Arad care vor fi afectați de această măsură ilogică, de închidere a acestui punct de trecere peste calea ferată la intrare în municipiul Arad”, a scris Valentin Bot pe o reţea de socializare.
Dan Pocrişer, primarul oraşului Pâncota, a precizat faptul că „am depus şi noi, Primăria Pâncota, adrese în acest sens, iar răspunsurile au venit foarte evazive. Vom fi uniți și, dacă este necesar, vom recurge la alte forme, în interesul zecilor de mii de oameni care trec pe acest drum, mulți dintre ei, circulând zilnic”.
Reacţia primarilor de mai sus vine după ce Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a transmis Primăriei Şiria o adresă în care se specifică faptul că, în anul 2010 (!!!), când au fost emise primele avize pentru construirea pasajului, CFR a solicitat ca, odată cu finalizarea investiţiei, trecerea la nivel cu calea ferată să fie desfiinţată. Aşadar, un document din 2010, neactualizat, care nu ţine cont de actualele valori de trafic de pe drumul judeţean Arad-Şiria, ar urma să ducă la desfiinţarea barierei.
Promisiuni guvernamentale
Prima veste bună în această problemă, deşi este doar o promisiune verbală, vine de la viceprimarul municipiului Arad, Ilie Cheşa, care spune că a avut o discuţie cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acesta din urmă promiţându-i că nu va fi închisă bariera „buclucaşă”.
„Am primit nenumărate apeluri telefonice din cauza unei teme care nu e de actualitate, adică nu a apărut azi sau ieri, și pe care o vom rezolva cu siguranță. Este vorba despre închiderea legăturii dintre strada Șiriei și drumul spre Horia, cei de la CFR dorind să desființeze bariera de la trecerea cu calea ferată, după inaugurarea noului pasaj din acea zonă. Colegul meu, Eusebiu Pistru, senator PSD Arad, a avut nenumărate discuții cu cei de la CFR și cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, solicitând ca acea barieră să rămână funcțională, iar arădenii să poată circula în continuare pe drumul dintre strada Șiriei și Horia. Am avut personal o discuție cu domnul ministrul al Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe această temă și am primit asigurări că problema se va rezolva și drumul va rămâne deschis. Ulterior, la cererea domnului ministru, l-am rugat pe domnul primar Bibarț să transmitem o solicitare în acest sens la minister, lucru care s-a și întâmplat. Așadar, dragi arădeni, nu vă faceți probleme. Ministerul Transporturilor condus de colegul nostru Sorin Grindeanu va deschide noul pasaj și, în același timp, va lua măsuri astfel încât traficul să se desfășoare în continuare și pe sub pasaj”, a spus Cheşa, într-o postare pe pagina sa de socializare.
Acum, dacă de la promisiuni se va ajunge şi la fapte, rămâne de văzut. Cert este un singur lucru: dacă se vor începe lucrările de dezafectare ale barierei şi drumului aferent dintre strada Şiriei şi drumul spre Şiria, vom asista la proteste care vor fi organizate chiar de către primari.
Trimite articolul
XBine, bine, dar drumul ce l-ați închis complet acum între Măderat-Târnova, care duce spre Șilindia, Luguzău-Cuied… când îl redeschideți?? Nu de alta, dar când l-ați închis nu ați anunțat. P.S. Apropo ce avea drumul acela de a trebuit să îl spargeți? Circul de un an pe el și era PERFECT!!!
-
Chiar asa.De ce l-au inchis case circula foarte bine pe el.Complect idioti.
-
Au mai ramas ceva bani de cheltuit si au gasit ,,locul,, lor !!
-
Ms.Bibi, “inge fusasi pina amu’ ? Ca sa ne intelegem pe limba noastra…
Așa de “mare viteză ” e linia că deja au început a introduce restricții de viteză: pe vreo 5 km între Ghioroc și Glogovat și între Glogovat și Arad cea există în zona pasajului prelungită vreo 2 km ambele la 100km/h ! CFR-ul după ce a investit miliarde de euro în linie nu e capabil să o întrețină! Te scutură în tren ca și drq în multe zone!
Bine că au pus două bariere,una în halta la Păuliș, cealaltă la nici 2 km spre gară! Dacă cea din halta se justifică,fiind o variata de devierea circulației în caz de accident pe pasaj, cealaltă are doar logică pentru stația de epurare ! ATÂT !
Închiderea ilegală a circulației pe un drum public,e o faptă de natură penală.Ce protest va trebuie?
-
Inchiderea pasajului este perfect legala, chiar conducatorii urbei au spus ca avizul CFR pentru pasajul superior implica condutia desfiintarii trecerii la nivel.Decat sa arunce banii pe drumul Maderat-Tarnova mai bine s-ar apuca sa face sistenatizare la coborarea de pe pasaj, construire de bretelw de aces, reparatii la DJ ca asa se face daca suntem normali.Altfel, va fi ca la pasajul de la CET, pe cei de la CNAIR ii inteteseaza doar drumul national, de restul li se rupe!
Dar drumul nou construit, centura, inainte de Chisineu Cris pana la Socodor, cine va obligat sa-l batjocoriti in asa hal de a trebuit inchis?
Primarii sunt doar niște păcălici în campanie electorală se lipesc de niște știri îi mai votează muma pădurii. Toate primăriile ar trebui desființate sub un anumit număr de locuitori să văd atunci ce o să fac acești veșnici primari
Aradon, de ce nu publicati comentariile ?
Vorbiti fara sa aveti habar. Pentru ce se face pasajul? Nu sa fluidizeze traficul atat rutier cat si feroviar ? Va e greu sa mergeti 500 m in plus ?