ARAD. Poate că a patra oară va fi cu noroc. Cel puţin, aşa sperăm noi, toţi arădenii, dar şi ceilalţi şoferi, deloc puţini, care tranzitează oraşul nostru pe centura Aradului, dinspre Gai spre Micălaca. După ce, cu eforturi mari şi la şapte ani distanţă de la deschiderea şantierului, pasajul de la CET a fost finalizat şi dat circulaţiei, acum vine o veste bună şi dinspre pasajul din Micălaca. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii din România a lansat a patra licitaţie pentru finalizarea lucrărilor la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti. Anunţul a fost postat marţi, 26 octombrie, iar firmele care se încumetă să se înhame la această lucrare pot depune oferte până în data de 2 decembrie.
Înainte de a se ajunge la această licitaţie, au fost ani întregi de bâlbe, de studii şi proiecte, de licitaţii şi abandonuri de şantier. Recent, a fost finalizată expertiza tehnică a lucrărilor care au fost deja executate, dar şi proiectul tehnic pentru restul de lucrări care au rămas de executat, documentele fiind transmise către CNAIR. Anterior, a fost o perioadă destul de lungă de incertitudine în legătură cu exproprierile unor terenuri din zonă, exproprieri tărăgănate pe ani de zile, dar realizate, într-un final, în totalitate.
Potrivit anunţului de licitaţie, restul lucrărilor de executat sunt evaluate la 39 de milioane de lei, în condițiile în care la început întreaga lucrare nu depășea 28 de milioane de lei. Tot în anunțul de licitație se specifică faptul că firma care va câştiga licitaţia va avea la dispoziţie un an de zile pentru a finaliza toate lucrările care au rămas neexecutate.
O istorie zbuciumată
Discuţiile privind realizarea celor două pasaje de pe centura Aradului sunt vechi, foarte vechi. Iar primii paşi concreţi în materializarea lor au fost făcuţi în 2010. În anul 2011 a şi fost lansată prima licitaţie pentru pasajul de pe centură, din Micălaca. La vremea respectivă, întreaga lucrare era estimată la 27,4 milioane de lei. Lucrările au fost demarate, dar, după ce procentul de finalizare a ajuns pe la 35 la sută, şantierul a fost abandonat. A urmat o nouă licitaţie, în 2016, valoarea de atunci a lucrărilor rămase de executat fiind de puţin peste 30 de milioane de lei. Apoi, în 2018, a treia licitaţie care viza pasajul a fost adjudecată de o a treia firmă care îşi propunea să ducă lucrările la bun sfârşit, solicitând pentru aceasta o sumă de „doar” 21,5 milioane de lei.
Numai că, după aproximativ doi ani de zile, timp în care autorităţile nu au reuşit să exproprieze terenurile necesare relocării liniilor de înaltă tensiune, şi această a treia firmă a abandonat şantierul. În sfârşit, am ajuns la licitaţia cu numărul patru, când restul de executat costă 39 de milioane de lei, cu 11,6 milioane de lei mai mult decât a costat, în anul 2011, întreg pasajul. Sperăm ca, măcar acum, având condiţiile optime pentru a duce lucrarea la final, viitorul constructor va reuşi să „închidă” pasajul şi să fludizeze circulaţia pe centura Aradului.
Trimite articolul
XCulmea este ca nu este judecat nimeni pentru mizeriile făcute.
Nu cred ca va fi terminat niciodată minunatul pasaj.
Reportaj incomplect…,nu se spune ca acest lucru decurge datorita fostului ministru al transporturilor,numitul Drula,daca nu ar fi fost acesta ne mai uitam ani buni de acum incolo la complexul muzeal in aer liber …!
-
Vrajeli. Onorabilul nici nu stie unde e Aradul…
-
Gerula,ai dreptate! La fel cum nu se spune si despre alte proiecte naționale care până la el erau blocate în teren sau prin sertare!Mă refer la proiecte de A,dar și pe CF! Dar și unele care au fost blocate intenționat ca acum să fie relansate ! De exemplu bugetul pentru CF,pentru utilaje și trenuri de lucru pentru INFRA,A!
La terminarea pasajului o sa fie egal centura aradului cu drum comunal .
O ctitorie a PDL.
Eu zi sa nutam pasajul asta in China, aia il fac in doua zile
-
daaaaaaaaa
Hopa,se anunta alegeri (anticipate) si iar se scoate la licitatie lucrarea.
Se pare ca ARADUL este singurul ”oras” fara drum de centura pe patru benzi… Si totusi NOI IUBIM FALCA, GEANINA, GLAD si alte cancere ,adevarate catastrofe pentru ARAD!!! E DREPT CA TOT RAUL S-A PRODUS CU COMPLICITATEA ”ALEGATORULUI” ARADEAN MANCURT !!!!! De ranjetul Falcii chiar nu putem SCAPA?????!!!???