ARAD. Lucrările de anvergură la pasajul din Micălaca sunt împiedicate, deocamdată, de avizele unor companii de utilităţi care se comportă după principiul „stat în stat”. În prezent, muncitorii care lucrează la pasaj sunt în concediu, dar se vor întoarce pe şantier pe parcursul săptămânii 9-13 ianuarie. Din păcate, prea multe nu pot lucra. Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara ne-au transmis faptul că anul 2022 s-a încheiat cu aşteptarea avizelor necesare pentru relocarea utilităţilor. „Pe finele anului trecut, în așteptarea avizelor de la instituții pentru a începe relocările, au fost făcute lucrări de încercare a grinzilor și s-au turnat riglele la pilele pasajului”, a declarat Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara.
Totuşi, în lunile trecute de la demararea lucrărilor, au fost deja realizate relocările la rețeaua de medie tensiune au început și vor continua, la fel ca și lucrările la rampele de acces pe pasaj. „În perioada următoare vor începe relocările și la rețeaua de înaltă tensiune”, a mai spus Alina Sabou.
Mari semne de întrebare
Licitaţia pentru finalizarea pasajului din Micălaca a fost finalizată cu aproape un an în urmă, în luna martie 2022, valoarea contractului fiind de 31 de milioane de lei. Timp de patru luni de zile, firma care a câştigat procedura, SPIC, o subsidiară a firmei italiene SPIC Internazionale, nu a reuşit să depună garanţia de bună execuţie. De abia în luna iulie a fost depusă această garanţie, moment în care a fost emis ordinul de începere a lucrărilor. Luni de zile, muncitorii nu au făcut altceva decât să spargă grinzile vechi de beton pentru a scoate fierul vechi din ele, totul în aşteptarea documentaţiilor necesare pentru demararea lucrărilor. Aceste documentaţii nu au fost obţinute, în totalitate, nici măcar în ziua de azi, cea mai stringentă lipsă fiind cea a avizului de la Enel, pentru relocarea reţelelor de înaltă tensiune.
Teoretic, lucrările ar trebui finalizate în luna iulie a acestui an, dar speranţele ca arădenii să circule pe noul pasaj în vară sunt zero, ţinând cont că, până în prezent, nu s-a reuşit nici măcar relocarea utilităţilor.
Semne mari de întrebare apar şi când vorbim despre această firmă, SPIC. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, această societate a luat fiinţă, în România, în anul 2020, fiind o subsidiară a firmei SPIC Internazionale, din Italia. Pe perioada acelui an, numărul de angajaţi a fost 0 (zero), cifra de afaceri a fost 0 (zero), firma „reuşind” doar să acumuleze datorii de peste 65.000 de lei. În aceste condiţii, societatea care are sediul în Timişoara a reuşit să prindă o lucrare de peste 31 de milioane de lei, o lucrare de o importanţă crucială pentru municipiul Arad şi pentru locuitorii din oraşul de pe Mureş, care aşteaptă de 12 ani realizarea pasajului din Micălaca.
Trimite articolul
Xsi DRDP a facut tot ce trebuie nu? au depus toate documentele, au pus la dispozitie terenurile pentru relocare.. niste sfintisori.
pute a articol care sa le acopere incompetenta lor.. si a celui care a scris desigur
-
Drumarii sunt expertii mah. N-ai vazut ce “intersectie provizorie bine pusa la punct au facut in micalaca?
Sunt sigur ca exact aceeasi competenta au folosit si cand a venit vorba de acte.
Bai nene, da ce atata graba??? Abia ce s-au apucat, nici nu cred ca au trecut 15 ani si deja ati vrea sa fie gata. Este o lucrare complexa, asta dureaza 20-30 de ani. Gnditi va ca la Canalul Panama de ex au trebuit 114 ani, Canalul Suez a inceput undeva la 590 î.Hr si a tot fost largit in timp pana in 1869 cand a ajuns la forma actuala. Si acolo a fost doar de sapat, nu ca si la pasaj… Bine, la costuri clar o sa fie mai mari la pasaj, pe vremea canalelor nu cred ca s-a jefuit in halul asta. da na…
Domnul Gherasim scrie orice articol, doar la dictare, sau copy paste, unde are interes, nu din scop jurnalistic.
Cenzura este instaurata la acest ziar, de nu publicați numai ce considerati interesant.
Interesant ca tot firmele cu istoric de calitate a lucrărilor foarte prost,sau fără istoric,câștiga licitațiile.
ce mizerii ….acum nu mai sunt devina austrieci sau olandezii?
…si ne mai miram/suparam ca altii ne desconsidera cand noi suntem cei vinovati si dupa cum se vede ne meritam soarta.
Mai lipseste Sosoaca presedinte !!!
Nu cred mah, nu cred ca sunt iarasi probleme de documentatie la “noul pasaj”. Si cand te gandesti cat de multi oameni competenti au lucrat acolo, mtz, mtz…
Desigur ca deja nevoia noastra e un drum de centura care sa inconjoare si Vladimirescu si putem doar renova drumul vechi de trece peste linii, dar aia-i alta discutie. Peste 50 de ani poate vom face si ceva cu utilitate in 2022.
Pasajul ala e o mina de aur din care se toaca constant banii contribuabililor. Pana nu rupem cuiva capul nu cred ca o sa fie nimic construit.