Municipalitatea a stabilit cum va arăta viitoare
pasarelă peste Mureş, spre ştrand. S-au
trasat câteva aspecte generale, legate, de
exemplu, de realizarea unei piste de biciclişti pe
pasarelă, dar şi unele arhitecturale. Noua
pasarelă va fi iluminată arhitectural cu
fibră optică, iar raze laser vor fi
proiectate de pe balustradă în sus,
putând fi văzută de la mare
distanţă.
Amplasarea noii pasarele se va face în amonte cu
circa 15 metri faţă de pasarela
existentă, informează Primăria,
referindu-se la cea din spatele Palatului
Administrativ. Reamintim, în urmă cu mai
mulţi ani, s-a mai pus o piatră de temelie a
unei pasarele spre Ştrand, care nu s-a mai
construit, în dreptul bazei Constructorul.
Licitaţie
Primăria va organiza, în cursul lunii
viitoare, licitaţia pentru realizarea mai multor
investiţii la ştrand. Pe lista
investiţiilor de modernizare se regăsesc
Proiectarea pasarelei peste râul Mureş,
amenajarea unui portal de intrare pe ştrand,
construcţii de grupuri sanitare, proiectare
şi execuţie foraj apă geotermală,
respectiv, proiectare şi execuţie ştrand
pentru copii. Valoarea totală estimată a
acestor lucrări se ridică la peste 3,7
milioane de lei.
Pistă de biciclişti
Pasarela va fi o construcţie pe piloni şi va
avea lăţimea de cinci metri. Potrivit
intenţiei exprimate de Municipalitate în
documentaţia care însoţeşte
proiectele, pe laterale se vor amplasa
circulaţiile pietonale, iar pe una din
părţi se va amenaja şi culoarul de
circulaţie pentru cărucioarele persoanelor cu
handicap locomotor. Totodată, „în
partea centrală se va amenaja culoarul de
circulaţie pentru biciclişti; acesta va avea
lăţimea de 1,50 m. Delimitarea se va face
prin denivelare cu bordură, pentru a se descuraja
tendinţa pietonilor de a utiliza pista pentru
biciclete”.
„Construcţie de artă”
Pasarela este văzută de reprezentanţii
Primăriei ca o „construcţie de
artă”: „Chiar dacă soluţia
de rezolvare va fi una clasică, se vor
folosi elemente suficiente de ordin arhitectural care
să ridice valoarea acestei construcţii de
artă, dintre care enumerăm: arcuri
înalte şi suple din beton la capetele
pasarelei, care vor susţine rampa scărilor de
acces la cele două extremităţi,
menţionăm că necesitatea
raţională de a se depăşi cota
maximă de inundare, impune o diferenţă
de nivel destul de consistentă între terenul
natural şi calea de circulaţie a pasarelei
(cca. 4,5 m); pe partea opusă scărilor se va
amenaja rampa de acces pentru biciclete şi
persoanele cu handicap locomotor”, se
menţionează în documentaţie.
Trebuie menţionat faptul că viitoarea cale de
legătură între centrul oraşului
şi ştrand va beneficia de iluminat
arhitectural: „sistemul de iluminare
generală a căii de circulaţie şi
cel cu fibră optică a balustradei rezolvat cu
aruncarea razelor de tip laser de jos în sus, vor
crea efecte luminoase speciale, vizibile de la mare
distanţă”.
S-a renunţat la cabluri
„S-a analizat şi varianta de pasarelă
suspendată pe cabluri, dar consistenţa
slabă şi coeziunea redusă a terenului
până la adâncimi relativ mari, impune
ca la realizarea blocurilor de ancorare să se
creeze volume uriaşe de beton, de dimensiuni
în plan şi adâncimi foarte mari, care
să reziste forţelor de smulgere ce apar
în exploatare”, se menţionează
în documentaţie.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!