ARAD. Zece profesori, formatori şi metodişti ai Asociaţiei „Alianța pentru copii” și ai Inspectoratului Școlar județean Arad au fost, recent, timp de 10 zile, în Italia, la Centro Europeo di Ricerca e Sviluppo per l’Est e per l’Ovest din Vercelli. „Prin participarea la acest proiect într-o ţară a Uniunii Europene, Asociația «Alianța pentru copii» Arad şi-a propus şi realizat pregătirea unei echipe de persoane resurse care să sprijine integrare a tinerilor/copiilor/elevilor cu CES din punct de vedere școlar și socio-profesional, optimizarea metodelor și instrumentelor utilizate în activitățile educaționale dedicate copiilor cu CES și în programe de orientare socio-profesională adecvată în vederea asigurării unei mai bune tranziții de la şcoală la viața activă a tinerilor cu CES”, ne-a declarat prof. Ovidiu Toderici, coordonatorul proiectului.
Documentare și rezultate
Profesorii arădeni au avut ocazia pe de o parte să cunoască sistemul educațional din Italia cu focalizare pe școli integratoare, strategia locală de dezvoltare a serviciilor de consiliere, de voluntariat, exemple de bune practici în incluziune, integrare și egalizare a șanselor, iar, pe de altă parte, au luat contact cu instituții de învățământ și centre publice-private, ONG-uri care sprijină educarea și integrarea persoanelor cu cerințe educaționale speciale, participând la dezbateri, ateliere și asistând la activități educaționale. „După zece zile s-au întors în țară cu materiale și instrumente specifice și necesare în administrarea, organizarea și realizarea actrivităților educaționale, de orientare și integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale -ne-a mai spus Ovidiu Toderici. E vorba despre fişe de observaţie a traseului educaţional a unui elev cu CES, şcolarizat în învăţământul de masă integrat, planuri de intervenţie personalizate (PIP), în funcție de gradul deficiențelor, din care să reiasă rolul şi responsabilitatea fiecărui partener educaţional implicat în activitatea cu elevul cu CES, parteneriat educațional- structură draft, privind inserția socio-profesională pe piața muncii a absolvenților cu CES ținând cont de politicile regionale din zona Piemonte-Italia, fișa postului tutorelui de instruire etc”.
În urma acestor activităţi derulate participanții au dobândit cunoştinţe, abilităţi şi au dezvoltat competenţe necesare desfășurării unei activități educaționale de calitate.
Proiect european
Proiectul „Pași spre incluziune” a fost finanţat de Uniunea Europeana prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale prin programul „Leonardo da Vinci”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!