„Să scrieți în ziar, să ştie şi alţii la ce să se aştepte” – a fost mesajul plin de bune intenţii al cititoarei noastre, Rozalia S. Ne-a telefonat la redacţie pentru a ne relata ce i s-a întâmplat: „Am fost la farmacie, cu reţeta, să-mi scot medicamentele. Bineînţeles, sistemul informatic nu funcţiona. Doamna de acolo, amabilă, mi-a luat reţeta şi datele personale astfel încât să îmi poată elibera medicamentele de care am nevoie. Am părăsit farmacia mulţumită că, în ciuda disfuncţionalităţilor, am reuşit să iau medicamentele. Bucuria mea nu avea să dureze însă prea mult căci, după câteva zile, m-a sunat aceeaşi farmacistă amabilă să-mi spună că trebuie să mă duc să plătesc 150 de lei pentru medicamente. De ce? Pentru că în momentul când eu m-am dus la farmacie, reţeta mea era spre sfârşitul perioadei de valabilitate. O reţetă e valabilă o lună de zile, iar atunci era ziua 28 sau 29. Iar în momentul când reţeta mea a fost introdusă în sistemul informatic – atunci când acesta a devenit funcţional – ea expirase deja. Aşa mi-a spus farmacista: că sistemul îi respinge reţeta mea pentru că nu mai e valabilă. Şi că trebuie să mă duc la farmacie să plătesc medicamentele. 150 de lei… vă daţi seama, din pensia mea de 450 de lei… Dar ce să fac?! Mă duc să-i plătesc, doar nu o las să pună farmacista banii din buzunarul ei! Dar să scrieţi în ziar, să ştie şi alţii la ce să se aştepte, să ştie că trebuie să-şi plătească medicamentele dacă sistemul nu funcţionează cât timp rețeta e valabilă…” – ne-a spus, necăjită, arădeanca.
CAS a intrat pe fir
Profund nedreaptă faţă de femeia bolnavă, așa ni s-a părut pățania de la farmacie. Nu am pus la îndoială veridicitatea faptelor, ştiut fiind că sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate a pus nenumărate probleme de când s-a lansat pe piaţă. O problemă în plus, ne-am gândit! Dar am luat legătura, totuşi, cu Casa de Asigurări de Sănătate Arad pentru a solicita câteva explicaţii.
Dr. Gheorghe Domşa, preşedinte-director general al instituţiei, a demarat o anchetă internă care s-a derulat pe parcursul câtorva ore bune. După mai multe bâlbe ale celor care aveau de dat explicaţii, a fost identificată şi adevărata cauză a problemei: farmacista care, sub masca amabilităţii, ascundea fie incompetenţă, fie indolenţă.
Iată detaliile: „Farmacia foloseşte un program informatic intern şi, ulterior, din softul lor, transmit datele în programul nostru. Deşi iniţial au susţinut că nu se putea opera reţeta doamnei în programul lor, după ce am contactat noi informaticianul lor, au descoperit că, de fapt, se poate. Era absurd ca o problemă de acest fel, o falsă problemă de fapt, să anuleze o reţetă valabilă. Bine că au ştiut să ceară bani de la doamna respectivă, dar nu au ştiut să ia legătura cu omul lor, cu informaticianul pentru a-l ruga să rezolve problema. A fost mult mai comod să ceară bani… E enervant! E o situaţie penibilă, dar până la urmă s-a rezolvat” – ne-a declarat dr. Gheorghe Domşa.
Caz rezolvat
La scurt timp după ce, cu largul concurs al Casei de Asigurări de Sănătate, au fost descurcate iţele problemei de la farmacie, Rozalia S. a fost contactată de aceeaşi farmacistă amabilă care, după ce a urecheat-o un pic că i-a făcut reclamaţie, i-a spus femeii că nu mai trebuie să plătească cei 150 de lei pentru medicamente. Caz rezolvat! Încă un caz rezolvat de Jurnal arădean/ Aradon.
Citiți principiile noastre de moderare aici!