La aproape o lună distanţă de la momentul în care autostrada Nădlac-Arad a fost dată circulaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut recepţia lucrărilor. Totodată, compania a aprobat şi modificarea valorii proiectului. Noile cifre sunt următoarele: valoarea totală a proiectului este de aproape 1,2 miliarde lei, din care valoarea eligibilă este de 788 milioane lei. Contribuţia Uniunii Europene, adică finanţarea gratuită, este de 670 milioane lei, adică 85 la sută din valoarea eligibilă a proiectului.
Ce a făcut asocierea Astaldi-Max Boegl pentru aceşti bani? Cele două sectoare de autostradă, cum a fost împărţită şoseaua de mare viteză între Nădlac şi Arad, dar şi amenajarea unui punct de control de frontieră şi o parcare de scurtă durată. În ceea ce priveşte garanţia acordată lucrării, aceasta este de patru ani. O perioadă destul de scurtă, dacă este să ne luăm după complexitatea lucrării şi valoarea ei.
Dar, totuşi, o perioadă decentă, dacă ne punem să comparăm cu garanţia acordată autostrăzii Arad-Timişoara sau centurii ocolitoare în regim de autostradă a municipiului Arad, garanţie care a fost de doi ani.
Ca atare, orice defecţiune apărută pe noua şosea sau în punctul de trecere a frontierei până în vara anului 2019 va fi remediată pe banii constructorilor. După aceea, reparaţiile vor fi suportate din banii statului.
CNADNR a făcut şi o scurtă descriere a necesităţii acestei autostrăzi, lucru solicitat de Uniunea Europeană. „Îmbunătăţirea condiţiilor de trafic pentru călători și marfă, sporirea gradului de siguranţă al traficului pe ruta Nădlac-Arad și dezvoltarea economică a zonei prin îmbunătăţirea gradului de accesibilitate sunt doar câteva dintre beneficiile ce vor fi create prin construirea autostrăzii Nădlac-Arad”, spun drumarii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!