Pentru ansamblul orchestral dar şi pentru acela vocal simfonic, literatura slavă reprezintă un capitol de excelenţă, o zonă de probă în care arta şi performanţa înlătură echivocul. Şi pentru că în mod firesc, în sala de concerte selecţia este influenţată de preferinţe, muzica marilor romantici ai estului european rămâne un subiect constant şi des încercat pe scenele de audiţie.
Joi, 28 mai, de la ora 19.00, în penultimul vocal simfonic al lunii mai, segmentele de program indică titluri generoase din creaţiile lui Bedrich Smetana, Piotr Ilici Ceaikovski, Mihail Ivanovici Glinka, Serghei Rahmaninov şi Alexandr Borodin, alternând numere de mare virtuozitate orchestrală, precum uverturile la operele Mireasa vândută (Bedrich Smetana) sau Ruslan şi Ludmila (Mihail Ivanovici Glinka) cu altele dedicate ansamblurilor mixte, impresionante prin opulenţa şi excentricitatea lor sonoră. Corurile din Evgheni Oneghin sunt încadrate de celebrele numere orchestrale ale operei, Valsul şi Poloneza, iar arta sonoră a lui Rahmaninov este pe deplin revelată în versiunea orchestrală a splendidei Vocalize op.34.
Dirijat de maestrul Roberto Salvalaio şi pregătit din punctul de vedere al ansamblului coral de Robert Daniel Radoias, concertul se încheie cu celebrele Dansuri polovţiene din opera Cneazul Igor de Alexandr Borodin, o sinteză de teme şi episoade contrastante, create pentru punctul de culminaţie a spectacolului, prezentat în premieră mondială la Teatrul Marinski din Sankt Petersburg, la 4 noiembrie 1890.
Citiți principiile noastre de moderare aici!