Potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Bogdan Cotârlici, citat de Mediafax, autorităţile române şi ungare au stabilit ca, în data de 11 iulie, să fie deschisă la graniţă autostrada pan-europeană. Reprezentanţii consorţiului care au realizat lucrările la autostradă spun că sunt pregătiţi pentru deschiderea circulaţiei.
Evenimentul de sâmbăta viitoare marchează, practic, inaugurarea lotului II al Autostrăzii Nădlac-Arad (cuprins între Pecica şi Arad), dar şi a noului punct de control de la graniţă. La 11 iulie, se va face joncţiunea cu autostrada din Ungaria, ocazie cu care va fi deschis circulaţiei şi segmentul de autostradă cuprins între frontieră şi Mako. La evenimentul inaugural sunt aşteptaţi premierul Victor Ponta şi omologul său din Ungaria, Orban Viktor.
Limită de greutate
România şi Ungaria au convenit înfiinţarea unui nou punct de trecere a frontierei de stat, care va lega cele două ţări prin interconectarea autostrăzilor A1 şi M43, între localităţile Nădlac (România) şi Csanadpalota (Ungaria). Noul punct de frontieră a fost aprobat prin memorandum, în şedinţa de miercuri a Guvernului român. Guvernul arată că noul punct de frontieră va facilita atât traficul internaţional de persoane, cât şi traficul internaţional de mărfuri, introducând, totodată, şi o limită de greutate de 7,5 tone în privinţa traficului prin punctul de la Nădlac- Nagylak.
Scurt istoric
Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
S-au înregistrat, însă, întârzieri în efectuarea lucrărilor, motiv pentru care CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii. În decembrie 2013, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
În vara anului trecut, CNADNR a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea al autostrăzii, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria. La vremea aceea, stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%, finalizarea acesteia revenindu-i tot asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl.
Pe 16 kilometri
Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 şi şoseaua de mare viteză. Ca atare, la 11 iulie 2015, CNADNR va deschide traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!