ARAD. Timp de două săptamani, zece mii de vizitatori au vizitat cele unsprezece locaţii în care au fost expuse 800 de fotografii, acestea bucurându-se de un spectru larg de tematici fotografice.
Şi bilanţul primarului oraşului Pirmasens a fost unul pozitiv, acesta vorbind în discursul lui de final despre „puterea fotografiei” cât şi despre conceptul de a prezenta fotografiile nu numai unui grup de profesionişti în domeniu cât şi de a permite accesul publicului larg, interesat de fotografie.
Organizatorul evenimentului, maestrul Harald Kröher s-a arătat extrem de mulţumit de decizia de a reduce numărul de fotografii expuse, în ideea de a pune accentul pe calitate şi nu pe cantitate. Într-un scurt show multimedia, d-nul Kröher a demonstrat, folosind fotografiile dânsului, că efectul vizual al unei fotografii bune este mult mai important ca şi detaliile tehnice ale acesteia.
Juriul, format din d-nul Hoffmann, fotograful Ron Rodec din Zweibrücken , Hartmut Sonnet din Landau , Sebastian Blatt din Saarbrücken cât şi reprezentantul Pirmasens-ului – Klaus Kadel-Magin a selectat cele mai bune fotografii, câstigătorii fiind premiați cu un „Ludwig”. „Ludwig” se numesc trofeele de la Fototage – analog al Oscarului de la Holywood.
Fiecare fotografie a fost notată cu note de la 1 la 5, punctajul maxim fiind 5 – notă care nu a fost atribuită de multe ori. A fost nevoie de o concentrare deosebită (fotografiile nu au avut numele autorului dedesubt, ci doar un număr – iar juriul, pentru jurizare a folosit un tabel cu numere, fară să ştie cui aparţine fiecare fotografie în parte). Nici un membru al juriului nu a aflat cum a notat fiecare din ceilalţi membrii. Dar fiecare a folosit aceeaşi procedură: o privire scurtă, o notă, o secţiune. Nu vă lasaţi influenţaţi de mărimea fotografiei, ci notaţi fiecare fotografie fără prejudecăţi” – a spus organizatorul acestui simpozion, d-nul Harald Kröher.
Categoria „Temă Liberă” a fost câștigată de colega Silvana Retter, prezentă în cadrul acestei expoziţii ca membră a FotoClubPro Arad, cu o fotografie a Turnului Eiffel concepută dintr-o perspectivă cu totul aparte. Au existat două categorii, fiecare cu câte doi câstigatori – punctajul final fiind la egalitate: categoria „Natura-Peisaj” – Johnny Krueger şi Hartwig Becker iar categoria „Alb-Negru” – Volker Frenzel şi Jos Wagner. Ludwig-ul pentru categoria „Oameni” a fost câştigat de catre Thomas Wilker iar categoria „Compoziţie” de cître Uli Staiger, care a înscenat în fotografia sa un submarin eşuat în mijlocul Berlinului. Pentru prima data a fost acordat şi un premiu pentru tineret, care i/a revenit d-rei Luisa Brunder. Premiul „de onoare“ a fost acordat Presedintelui „Deutschland Verband für Fotografie“ al Landului Saarland, pentru angajamentul aratat în buna desfaşurare a acestui eveniment.
Șase categorii
Premiile au fost acordate în șase categorii: Natură şi Peisaj”, „Oameni”, „Compoziţie”, „Alb-Negru” şi „Tema Liberă”. În plus, a fost acordat un premiu pentru „Tineret”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!