„Procese de planificare co-creative pentru analiza, evaluarea și îmbunătățirea utilizării spațiului public în transport pentru a crea spații publice noi atractive, accesibile, favorabile incluziunii și mai viabile pentru oameni” (pe scurt, Space4People). Aşa se numeşte proiectul derulat, începând din septembrie 2019, de Municipiul Arad în parteneriat cu alte 9 oraşe europene: Bielefeld (Germania), Valga (Estonia), Serres (Grecia), Badalona (Spania), Guia de Isora (Spania), Turku (Finlanda), Saint-Germain-en-Laye (Franța), Panevezys (Lituania), Nazaré (Portugalia). Obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea transportului durabil și îndepărtarea blocajelor în infrastructurile rețelelor majore.
Proiectul se desfășoară în două etape, Faza I (septembrie 2019 – martie 2020) fiind cea de planificare, iar Faza a II-a (mai 2020 – august 2022) cea de implementare a activităților planificate în Faza I. Principalul rezultat al primei faze este o Aplicație Finală, care cuprinde detalierea obiectivelor și activităților propuse pentru cea de-a doua fază.
Adaptare
„În Faza I a proiectului, Municipiul Arad s-a concentrat pe două domenii principale de îmbunătățire, respectiv realizarea de conexiuni pietonale/zone semi-pietonale și administrarea parcărilor și conectarea acestora la arterele principale. În noul context al crizei generate de pandemia COVID-19, ce impune acțiuni imediate de distanțare socială, dar și măsuri pe termen mediu și lung de reconfigurare a spațiilor urbane, extinderea spațiilor pietonale reprezintă o prioritate majoră pentru Arad. În acest sens, la nivel local au fost luate deja în discuție o serie de măsuri care vizează lărgirea spațiilor destinate pietonilor, transformarea de noi străzi din municipiul Arad în zone pietonale restricționarea traficului auto în timpul weekendului, după modelul de succes al străzii 1 Decembrie 1918. Prin participarea la Faza a II-a a proiectului Space4People, Municipiul Arad are oportunitatea de-și dezvolta capacitatea de planificare și viziunea generală privind adaptarea la noile provocări și tehnologii în domeniul mobilității, dar și de a testa în practică măsuri de îmbunătățire a utilizării spațiului urban, în colaborare cu societatea civilă” – arată reprezentanţii Primăriei Arad.
Buget
„Space4People” este co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), prin intermediul Programului Operațional URBACT III. Valoarea totală a proiectului pentru cei 10 parteneri (Faza I și Faza II) este 749.969,03 euro, din care 574.113,21 de euro reprezintă finanțare FEDR, iar 175.855,82 de euro cofinanțare publică.
Valoarea totală a proiectului pentru Municipiul Arad (Faza I și Faza II) este de 69.099 de euro, din care: *Faza I – 8.866 de euro (2019) + 5.233 de euro (2020); *Faza II – 13.658,34 de euro (2020) + 26.450 de euro (2021) + 14.891,66 de euro (2022). Din valoarea totală eligibilă a proiectului pentru Municipiul Arad (69.099 de euro), 58.734,15 de euro (85% din valoarea eligibilă) reprezintă co-finanțare FEDR iar 10.364,85 de euro (15% din valoarea eligibilă) e contribuția Municipiului Arad.
Pentru continuarea proiectului în Faza II, era necesară aprobarea co-finanțării proiectului din bugetul local. Astfel, CLM a votat pentru alocarea sumei de 40.425 de lei (8.250 de euro) reprezentând contribuția proprie a Municipiului Arad la bugetul proiectului „Space4People”. De asemenea, a fost aprobată alocarea sumei de 10.000 lei în Bugetul general de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad, reprezentând cheltuieli neeligibile ale proiectului.
Grupul local URBACT
Tot prin hotărâre CLM, s-a constituit Grupului Local URBACT Arad, format din 28 de reprezentanți ai administrației locale și ai societății civile: Claudia Macra, Laura Bocancios, Elena Portaru, Sorin Muntean, Alina Bociort, Laurenţiu Florescu, Carmen Chiș – Cohan, Magda Magda, Florina Stan, Adina Dudaș, Liliana Florea, Ştefan Szuchanszki, Adrian Toma, Sandra Dinulescu, Clementina Iucu, Bogdan-Vlad Boca, Adina Dumitrean şi câte un reprezentant al Companiei de Transport Public, Cabinetelor medicale școlare, Agenției de Dezvoltare Regională Vest, Inspectoratului Județean de Poliție, Agenției pentru Protecția Mediului, Asociației „Pro Urbe”, Asociației Handicapaților Neuromotor, Asociației „Temerarii”, Asociației „Experiența Multisport”, Comitetului de părinți al Colegiului Național „Elena Ghiba Birta”, Comitetului de părinți al Colegiului Economic.
Trimite articolul
Xwow ! ce distantare dom,le 2 m nu glumă!
In baza acestei poze organele abilitate sa mearga si sa amendeze pe cei vinovati !
Din nou un exemplu de jurnalism! Daca fotografia atasata articolului este actuala, BRAVO. Ati povestit despre mere si ne-ati facut sa descoperim adevarul despre…….pere. Profesionalism adevarat, discret. Nici un participant la discutie nu are masca, iar de distantare nu are rost sa mai amintim. O are fiecare dintre cei prezenti la purtator, adica o poarta in suflet, nu se vede. Daca fotografia e de arhiva, de ce nu scrie nimic in dreptul ei? Stirea propriu-zisa in schimb, e foarte importanta pentru orice aradean ” de rand”. Il ajuta sa invinga traficul din Arad, sa se relaxeze atunci cand doreste sa parcheze sau cand strabate vitejeste orasul pe bicicleta, il ajuta sa se bucure in voie de socializarea cu oamenii strazii, s.a.m.d.
Asteptam sitrea despre amenda pe care au luat-o toti cei prezenti in fotografie in urma “dezvaluirilor” din articol.