Acesta este modificarea pe care Guvernul o aduce prin Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule și tramvaie, scrie infofinanciar.ro
„Unul dintre cele mai importante motive care justifică propunerea legislativă este problematica acoperirii despăgubirilor victimelor accidentelor de circulație, persoanelor prejudiciate prin accidente de vehicule atunci când vehiculele care produc aceste accidente nu sunt înmatriculabile/înregistrabile însă sunt utilizate în trafic sau în zone private ce sunt deschise circulației publicului” se arată în motivarea proiectului.
Modificările propuse
- Definiția „vehiculului” în sensul în care obligația de asigurare se raportează la anumite criterii de
natură tehnică. Ca urmare vor intra sub obligația de asigurare și vehicule ce conform legislației naționale nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule); - Limitarea acoperirii RCA pe baza noțiunii de utilizare a unui vehicul. Sunt eliminate cazurile în care accidentele sunt produse în situații în care vehiculele nu sunt utilizate ca mijloc de transport;
- Reglementarea limitelor minime de despăgubire și stabilirea referinței acestora în lei la cursul indicat în directivă;
- Modalitatea de control a asigurării RCA. Se permite utilizarea unor dispozitive electronice de control a asigurării RCA în trafic, fără oprirea vehiculelor, în măsura în care legislația GDPR este respectată;
- Introducerea unui tipizat standardizat la nivel european în ceea ce privește atestarea istoricului daunelor întâmplate acoperite de RCA ale asiguratului;
- Reglementarea posibilității suspendării efectelor contractului RCA la cerere pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului cu introducerea unor obligații în sarcina asiguratului în această perioadă.
Trimite articolul
XDeci sa inteleg mai bine.
Nu avem cum si unde sa circulam legal cu ele , dar trebuie sa avem RCA?
In traducere articolului: Mijloacele de transport alternative nu sunt profitabile. Trebuie sa stricam asta cumva si cum altfel decat o taxa care da iluzia de siguranta.
Am esuat mizerabil a implementa mediul si masurile sigure, asa ca vom taxa asta.
Sarcasm: Nu vad nici un motiv asta sa mearga sub nici o forma gresti. Are prefect sens.
-
Esti un bou prost de biciclist?
-
In ziua de azi toti boii ca tine au carnet si din cauza asta nu mai avem loc pe sosele. Asa se impart permisele ca painea calda indiferent daca soferul respectiv il merita sau nu. Multi dintre voi nu sunteti in stare nici sa circulati pe jos in mod civilizat ca mergeti pe mijlocul trotoarului si taiati calea celui din spate. Analfabeti increzuti ce sunteti.
-
Am si bicicleta si cu tot cu conformitatea de semnalizare si regulament de circulatie am cicatrici pe corp de la asa numitii soferi.
Minunata scuza “Nu l-am vazut” a fost folosita.
Eram incantat acum cativa ani de ideea de piste si acum mi greata de orasul in care stau.
Nu am primit nici o despagubire dupa accidente.
-
Un impozit pe trotinete si biciclete ar ajuta bujetul tarii.
Auzi Ciolacule?
Introduceți obligatoriu căștile de protecție,nu căutați să furați bani Legal!!!
-
Oare stiu oamenii de pe aici ca suntem doi sau mai multi Emil care comenteaza si nu avem nici o asociere sau nivel intelectual?
Tu te iei de proasta utilizare a mijloacelor de transport , eu ma iau de infrastructura. Administratia ia in calcul orice presupune sa nu faca ei ceva si sa poata da vina mai departe.
Fi mai breaz la minte un pic.
O masura foarte buna. As propune o asigurare obligatorie si la mersul pe jos. Sa fie platita si o taxa de uzura a trotuarului odata cu asigurarea.
-
Si taxa de mediu, ca doar atunci cand mergi pe trotuar ti se toaca talpa de la pantofi…microplastic, cauciuc, etc.
-
Ar fi si mai buna taxa pe aerul inspirat plus taxa pe cel expirat cu continut de CO2 pe motiv ca poluam…
-
1.Trotinetele electrice, ca de altfel și bicicletele electrice, sunt foarte periculoase pentru pietoni (dacă circulă pe trotuar).
2.Într-adevăr bicicliștii și trotinetiștii ar trebui să poarte vesta reflectorizantă, pentru a putea fi mai ușor observați.
3.Bicicliștii și trotineștii ar trebui să poarte casca de protecție, pentru binele lor, așa cum se poartă și în țările civilizate.
4.Regulile de circulație și de bun simț sunt valabile și pentru bicicliști și trotinetiști.