ARAD. Constructorii de pe DN 79 (Arad – Oradea) se îneacă la fel cum o face ţiganul: la mal. Marea parte a lucrării de modernizare a acestui drum este gata, rămânând de executat doar două pasaje de trecere la nivel cu calea ferată, două parcări în oglindă şi podul de la Chişineu Criş. Deşi, în teorie, nu ar mai fi mult de lucru, deocamdată nu se ştie când vor fi gata.
Ioan Balint, directorul Drumurilor Naţionale, secţia Arad, ne-a explicat şi motivul întârzierilor pentru aceste trei segmente de lucrare.
„În ceea ce priveşte pasajele, acestea sunt cele din Zimandu Nou şi de la intrarea în Chişineu Criş. Cum firma constructoare nu poate repara pasajele, neavând voie să intervină pe calea ferată, a fost contractată o firmă, AFER, agreată de către cei de la CFR. S-a început deja lucrul la aceste două pasaje”, ne spune directorul arădean.
Cea de a doua problemă mare e mult mai insignifiantă, dar timpul trece, iar lucrările stagnează. Vorbim aici despre realizarea a două parcări în oglindă. Prima dintre ele va fi construită imediat după sensul giratoriu spre Sântana, iar cea de a doua va fi construită în zona Zerind.
„Aici constructorul s-a împiedicat puţin de achiziţia de teren necesar pentru realizarea acestor parcări. Este vorba despre parcele mici, de câte 4-5 metri pătraţi, de la fiecare proprietar, pentru ca parcarea să fie una destul de încăpătoare pentru camioanele care tranzitează acest drum”, ne-a explicat detaliat Ioan Balint.
Poate cea mai mare problemă care reprezintă o piedică pentru finalizarea drumului care leagă Aradul de Oradea este podul de la Chişineu Criş. Aici există două variante, dar niciuna dintre ele nu a fost bătută în cuie. Practic, din declaraţiile lui Balint, una dintre variante este înlocuirea podului chiar pe parcursul desfăşurării lucrărilor de modernizare a DN 79 sau modernizarea lui pentru ca, ulterior, acesta să fie înlocuit în cadrul unei alte lucrări distincte. „Această problemă este a societăţii care modernizează drumul şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care finanţează lucrările. Deocamdată, nu s-a luat nicio decizie, dar trebuie ca, în cel mai scurt timp, să se ia o hotărâre în această problemă”, ne-a mai informat directorul Drumurilor Naţionale.
Fără recepţie
Constructorul a solicitat deja recepţia la finalizarea lucrărilor, însă, după cum ne-a declarat Ioan Balint, solicitarea a fost respinsă. „A fost solicitată recepţia, dar nu am acceptat. Când vor fi finalizate lucrările vor recepţiona drumul, dar, deocamdată, nu este cazul”, a spus Balint.
Citiți principiile noastre de moderare aici!