În condiţiile în care masterplanul general pe transporturi şi infrastructură, în valoare de 45 de miliarde de Euro, este lăsat pe mîna unei consiliere a fostului ministru Ioan Rus, previziunile în privinţa utilizării banilor europeni sunt extrem de sumbre, apreciază deputatul Eusebiu Pistru, fost secretar de stat la transporturi. Acesta a prezentat o serie de cifre, din care rezultă fără dubii că niciuna dintre autostrăzile de maximă importanţă nu va fi gata până în 2020, cum a promis Guvernul Ponta. „Însuşi ministrul Eugen Teodorovici a recunoscut că transporturile reprezintă un sector care dezamăgeşte, pentru că nu se face nimic, nici măcar nu se cheltuiesc banii alocaţi. Drept urmare, la ultima rectificare bugetară a tăiat un miliard de lei de la transporturi, iar CNADNR afirmă că doar 30% din fondurile necesare reparării drumurilor sunt asigurate”, spune Pistru. În opinia sa, Guvernul Ponta „a reuşit contraperformanţa de a bloca toate proiectele pe infrastructură. Deşi, conform masterplanului, până în 2020 trebuie să construiască 1.300 km de autostradă, actualul Guvern nu a demarat niciun proiect nou, toate cele la care se lucrează au început înainte ca el să fie premier”.
Supra-acciza
Pistru a reamintit că premierul Ponta a promis că banii colectaţi din supra-acciza de 7 eurocenţi vor fi restituiţi, în parte, transportatorilor, lucru care nu s-a întâmplat, cum nu s-a întâmplat nici construirea de autostrăzi. Una peste alta, spune Pistru, toate calculele arată că România va pierde multe miliarde de Euro din banii alocaţi de către Uniunea Europeană pentru masterplan. Chiar dacă va veni un Guvern PNL, spune Pistru, va fi imposibil ca autostrăzile să fie gata în 2020, pentru că Guvernul Ponta a întârziat şi blocat procedurile. Cât despre pasajele arădene, Pistru arată că în urma rezilierii contractelor vor fi organizate alte licitaţii, ceea ce face imposibilă definitivarea lucrărilor măcar la unul dintre ele.
Citiți principiile noastre de moderare aici!