Drumul judeţean de la Bârsa la Moneasa şi mai departe, până la limita cu judeţul Bihor, a intrat în modernizare. 55 de milioane de lei ne oferă Guvernul, prin PNDL, pentru lucrările la singura şosea care duce spre singura staţiune turistică de interes naţional din judeţul nostru. Consiliul Judeţean Arad a reuşit să prindă banii necesari pentru modernizarea celor 27 de kilometri de drum. Numai că un segment de 4,4 kilometri din acest proiect e în litigiu. Este vorba despre o bucată de drum care traversează pădurea dinspre Moneasa spre limita cu judeţul Bihor. CJA susţine că drumul aparţine judeţului, Direcţia Silvică Arad susţine că drumul este al instituţiei silvice. Şi aşa, fiecare ţinând-o pe a lui, proiectul este pus în pericol. Sursele noastre spun că Direcţia Silvică Arad a refuzat cu orice preţ să permită asfaltarea drumului respectiv. Drept urmare, pe rolul Tribunalului Arad a fost înregistrat dosarul cu numărul 273/108/2020, dosar în care reclamantul Judeţul Arad cere pârâtului Romsilva, prin Direcţia Silvică Arad, să renunţe la acel drum care ar aparţine, de drept, Consiliului Judeţean. Numai că procesele în România durează mult, foarte mult, ani de zile. Iar proiectul de modernizare a şoselei ar fi pus în pericol până când instanţa ar da o sentinţă definitivă. Plus că sentinţa ar putea să nu fie pe placul Consiliului Judeţean.
Cerere la Guvern
Drept urmare, pentru a „dribla” Direcţia Silvică Arad, CJA îşi încearcă norocul la Guvern. Consilierii judeţeni au votat o hotărâre prin care se solicită emiterea unei Hotărâri de Guvern prin care segmentul de 4,4 kilometri de drum să treacă în administrarea Judeţului Arad din administrarea Romsilva. „Hotărârea de Guvern este necesară pentru a realiza șoseaua prin pădurea de la Moneasa către limita județului Bihor. Facem această investiție la solicitarea arădenilor care și-au dorit să legăm cele două județe, dar să și realizăm căi mai bune de acces înspre Moneasa. Am convingerea că vom găsi înțelegere la Guvernul României și la Romsilva”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele CJA.
Curat ghinion!
Numai că socoteala de acasă nu se potriveşte, tot timpul, cu cea din târg. Mizând pe relaţiile pe care le au la Guvern, peneliştii arădeni, în frunte cu Cionca, s-au şi văzut cu drumul transferat în administrarea Consiliului Judeţean. Însă, a doua zi de la adoptarea acestei hotărâri de către CJA, prin care se solicită emiterea unei Hotărâri a Guvernului, director al Romsilva a fost numit Teodor Ţigan. Adică exact directorul Direcţiei Silvice Arad, cel care a refuzat luni de zile să renunţe la bucata de drum din pădurea Monesei. Aşadar, „duşmanul” din Arad al Consiliului Judeţean a ajuns în cea mai înaltă funcţie la Romsilva, exact instituţia care ar urma să renunţe la tronsonul lung de 4,4 kilometri. Acest lucru, cel mai probabil, nu se va întâmpla. Aşa că CJA ar urma să îşi reevalueze strategia şi să îşi mute din nou atenţia pe procesul intentat la Tribunalul Arad, în ideea în care judecătorii vor aprecia faptul că drumul respectiv este, fără dubii, proprietatea Judeţului Arad, şi nu a Direcţiei Silvice.
Fără toate autorizaţiile
Modernizarea drumului Bârsa-Moneasa-limită de judeţ Bihor a demarat fără a avea toate autorizaţiile şi avizele necesare. Unul dintre avize lipseşte chiar de la Romsilva, prin Direcţia Silvică Arad. Numai că legea a fost schimbată, iar proiectele pot fi începute, cu o condiţie: obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor până la finalizarea modernizării. Aceasta este ideea pe care a marşat şi Consiliul Judeţean. Numai că şansele obţinerii tuturor avizelor necesare sunt destul de reduse, dacă ţinem cont de mişcările de trupe din fruntea Romsilva. Lucru care pune în pericol inclusiv finanţarea proiectului.
Trimite articolul
XSimplu.Faceti drumul pana l a Moneasa. In rima urgenta. Apoi, mergeti in proces pe cel 4,4 km cu Romsilva. Intre timp, Dati HCJ si interziceti orice transport de orice fel in legatura cu romsilva, (orice de la lemn la plante medicinale pe drumul monseasa sebis barsa)puneti politia pe drum non stop, si lasati i pe ei sa deschida proces daca nu le convine, apoi daca castiga dati o alta hotarare, aproape identica, pana se satura de obstructii.
-
Si ce interes are romsilva sa puna bete in roata? Care e ideea lor?
-
Fiind un drum forestier si a naibi de rau , simpli cetateni nu il frecventeaza , deci toate masinatiile ce le fac cei din romsilva sunt la adapost de ochii simpliror trecatori
-
-
Pai asa s-ar rezolva prea rapid… Lasa ca stiu smecherii cum se face, crezi ca cineva este interesat de drumul ala?
trebuie vazut din ce partide fac parte sefii de la Romsilva si Direcţia Silvică Arad si cu siguranta vor iesi a iveala rafuielile subterane. Doar e an electoral nu? apa paine si circ…
Cate detalii despre Teodor Ţigan de la Agent Green de pe facebook
– prins la vânătoare luna aceasta în timpul orelor de serviciu
– fapte penale în mod repetat între anii 2009-2015 la licitațiile de lemn și explotări forestiere care au declanșat o anchetă DNA în anul 2016
– l-a numit pe Cristian Moț maistru de exploatare în cadrul Ocolului Silvic Gurahonț deși acesta avea două dosare pentru furt de lemne, respectiv nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor, uz de armă letală fără drept şi braconaj cinegetic
Oilor va place sa fiti conduse de lupi, nimeni nu obiecteaza.