Arad – Companiile de transport din Arad se confruntă cu un fenomen amplu al „piraţilor” care le scad încasările cu sute de milioane de lei vechi. Radu Torsin, directorul Companiei de Transport Public Arad, spune că şi compania pe care o conduce a fost şi este afectată de aceste persoane. „Întreg judeţul e plin de microbuze şi autoturisme personale care transportă oameni cu preţuri puţin mai mici, dar care nu eliberează bilete şi nu deţin autorizaţii”, spune Torsin. CTP a depus sesizări la ARR care, însă, a răspuns că nu este de competenţa lor să controleze şi să ia măsuri împotriva celor care fac curse ilegale.
Transdara „suferă”
Dacă CTP-ul nu este afectat de aceşti piraţi decât în mică măsură, deoarece transporturile companiei se axează pe rutele urbane, Transdara, cea mai importantă societate care execută curse judeţene, resimte din plin creşterea numărului de „piraţi”. Ovidiu Brânzan, directorul companiei, estimează pierderile la câteva sute de milioane de lei vechi în fiecare lună. Deşi au fost depuse sesizări şi reclamaţii la toate forurile competente, ajungându-se chiar până la sediul central al Autorităţii Rutiere Române, nu au fost luate măsuri împotriva transportatorilor ilegali. „Nu a luat nicio măsură nici Garda Financiară, nici Poliţia, nici ARR-ul, nimeni. Se pare că singura noastră soluţie ar fi să îi dăm în judecată pe aceşti transportatori, lucru pe care îl vom face”. Un exemplu elocvent în privinţa transporturilor ilegale îl reprezintă traseul Arad-Sânmartin, pe care circulă aproximativ 24 de microbuze fără autorizaţie şi fără a elibera bilete de călătorie. Din declaraţiile directorului Brânzan, se pare că pe această rută, din cauza „piraţilor”, compania pe care o conduce a rămas doar cu acei călători care trebuie să deconteze abonamentele la firmele la care lucrează, toate celelalte persoane fiind convinse de şoferii microbuzelor să folosească mijloacele lor de transport.
O adevărată mafie
Şeful de la Transdara spune că pirateria în privinţa transporturilor a devenit deja o mafie. Acesta mai susţine că o firmă fantomă care preia călătorii chiar din faţa autogării a ajuns de la patru microbuze vechi la peste 20 de microbuze moderne în foarte scurt timp. „Deja încep să concureze cu noi la numărul de autovehicule care execută curse”, spune Brânzan. Şoferii acestor microbuze au început să ameninţe şefii şi şoferii de la Transdara şi au existat chiar şi conflicte violente. „Aceşti infractori spun că au relaţii sus-puse, prin Poliţie, şi că nu o să păţească nimic. Tind să îi cred, ţinând cont că nu se ia nicio măsură împotriva lor, indiferent de câte sesizări depunem”, a încheiat Ovidiu Brânzan.
A.G.
Trimite articolul
XSau extins patronii care fac transporturi pe aceasta ruta de zici ca au fabrica de bani.Spatii microbuse noi figuri etc .Poate si politia la cati bani se fac.
Dar de ce Transdara sa detina monopolul la transport persoane? Altii mai mici nu ar manca o paine?
dar de ce numai transdara este in regula eu spun ca acele firme au acte si licentele pentru a lucra pe trase
in primul rand nu au autorizatie sa transporte persoane !!in al doilea rand ii vad pe 6 vanatori in fata autogarei cum parcheaza ilegal pe partea dreapta blocand circulatia!a fost pus un semn cu oprirea si stationarea interzisa si l au scos chiar cei cu microbuzele!!deci isi bat joc de lege si de restul cetatenilor care respecta legea!!politi!!??nu face nimic!ar trebui sa vin a cu mascati si sa ii ia pe susu!dar asa e in romania politia nu face nimic si noi platim impozit ca si fraieri!!!pana cand!??vreau sa vad o miscare in fata la autogara si atunci am sa cred ca nu e politia corupta!!dar cred ca sper degeaba!!
La Podgoria in spate la Eurostil e si mai groaznic!Bine ca militia verifica actele taximetristilor si piratii rid!!!!Rusine!
De ce se liciteaza tronsoane? Daca s-ar licita curse atunci ar putea sa functioneze in conditii concurentiale n transportatori pe acelasi tronson. Din asta ar castiga calatorii – pe care nu prea ii are nimeni in vedere si transportatorii mai mici care nu pot (caiete de sarcini cu dedicatie) sa intre cu sanse reale la licitatie.
Intr-un stat neo-comunist mecanismele economiei de piata (cerere si oferta – unde legea o face consumatorul) sunt inlocuite cu tot felul de mecanisme care au rolul de a elimina din competitie pe cei multi in favoare unei clientele reduse ca numar.
vrem victor faur condamnat, pentru piraterie si hakerism .
nu stiu de ce nu am putut sa ne spunem parerea in legatura cu acest subiect. Rusine
De ce sa se faca licitatii?, lasa-i pe toti care vir sa faca curse pe un anumit tronson, sa o faca si in timp vor ramane cei care isi vor face treaba mai bine. Sau doar prin licitatii se pot bloca firmele incomode?
Si altul ar vrea sa castige o paine.Eu merg cu cine e mai ieftin.Transdara, Atlasib au preturile mai mari.E normal sa merg cu ce e mai ieftin si e normal sa fie concurenta pe piata.Trebuie sa fie o economie de piata.
Cum nu e de datoria ARR???????????? Ce este de datoria ARR????????????? Doar TIR?????? Ei nu trebuie sa aibe licente?? Cine trebuie sa verifice daca au?? Nu ARR cel care le emite?? La Fortuna, Autogara,Servis aradu nou,Pdgoria este plin de ei. Bine ca noi platim taxe si impozite,care nu sint putine! Ei nu trebuie sa detina atestate profesionale?? Transporta persoane asigurari de persoane,etc. Rusine ARR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eu am venit cu Atlasib din Spania…43 ore de drum… si soferul mai ca ne obliga si cum sa ne tinem picioarele in autocar…
Parerea mea este urmatoarea: Sefii sa stea in banca lor nu sa vina simbata pe la Pancota sa sparga faruri la masini, sa indoaie usile la masini si sa agreseze soferii care sint in regula, adica au acte in regula pentru a desfasura activitati de transport persoane.Asta e valabil pentru cei de la Transdara. Si partea a doua e ca se apropie sarbatorile de iarna si cei de la Compania de Transport Public, vorbesc de cei din conducere, au nevoie de ceva prime frumusele , nu-i asa domnul Torsin? Pe putin 180 milioane au intrat acum 2 ani in visteria dumneavoastra nu-i asa? si ce ati facut pentru banii acestia? Dumneavoastra ati facut ture de noapte la condus autobuze neincalzite sau ore suplimentare?
O cursa Arad-Pecica ( = 16 km ) la Transdara face 7 lei . E normal sa apara speculatori la astfel de preturi .
ba branzane u sa sugi pe pix in continuare
da ei cum se numesc dc unfla nejustificat pretul biletelor;HOTI??? ca sa aiba salaroacele cit mai mari,sint invidiosi ca alii cumpara microbuze confortabile ,lor nu le mai ramin bani de la salarii sa reinoiasca parcul!!!asta da!!!
Uite frate ce zice un Mare Cod Penal despre “Piraterie”
ART. 212 Cod Penal da niste definitii:
“Jefuirea prin acte de violenta savirsite in scopuri personale, de echipajul sau pasagerii unei nave impotriva persoanelor sau bunurilor care se gasesc pe acea nava ori impotriva altei nave, daca navele se afla in marea libera sau intr-un loc care nu este supus jurisdictiei nici unui stat, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 18 ani.
Daca pirateria a avut vreuna dintre urmarile aratate in art. 182, pedeapsa este inchisoarea de la 5 la 20 de ani.
Pirateria care a produs consecinte deosebit de grave sau a avut ca urmare moartea victimei se pedepseste cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.
Dispozitiile alineatelor precedente se aplica in mod corespunzator si cind infractiunea de piraterie s-a comis pe o aeronava sau intre aeronave si nave.”
No, amu sa-mi zica si mie cine e mai pirat p-aci prin tara asta …. sic!
normal ca oameii merg cu alt transport decat TRANSDARA.un bilet pe 50 de km cu TRANSDARA costa in jur de 10 lei, in schimb un bilet pe 50 de km cu trenul costa 5 lei. spuneti-mi si mie cine mai merge atunci cu compania la care este sef d-l branzan?
Decat sa reclame mai bine se intrebau de ce se practica transportul la negru? Ar fi bine sa umble la pretul biletelor.
banii! TRANSDARA…au pretzuri mult prea mari…..si conditziile nu sunt tocmai conform pretzurilor…..insa multzi oameni nu au de ales …..la copii peste 5 ani se cere bilet intreg …..asta mi se pare ……de kk.
Doar acesti soferi nu elibereaza bilete???Verificati-va soferii de la Transdara cum elibereaza bilete de calatorie sau Nuuu !! Verificati-ii si la consumul de motorina…. cine stie ce veti gasi …!!!!
Drgi mei oare nu stiu uni sefi,ei chiar nu primesc nimic ,,,cum sunt sefii asa sunt si angajatii,cine pierde noi cei care platim bilete la pret EUROPEAN..
Branzan vorbeste de piraterie si de hotie!!!!???!!!!…mai mare hotz,ordinar,excroc si lingau nu exista in holdingu asta de la TRANSDARA.Excrocheaza soferii,le ia bani pentru motorina,la ia bani daca doresc masini noi…Are un caracter mizerabil.Iar acum ce face?!..se da ranit?!Ar trebuii sa stea naibii in banca lui si sa-si vada de treburile lui pe post de ANGAJAT (deocamdata este o sluga la un excroc mai mare decat el).Iar cei de la AradOn ar fi mai bine sa faceti un reportaj despre cum se “TRANSPORTA BANII DIN STRAINATATE PRIN FIRMA ATLASSIB”!!! Bani care nu sunt nici macar declarati pentru ca soferii sunt nevoiti sa-i ascunda sa nu dea vamesii de ei.In incheiere Branzane,Asa sa-ti ajute Dumnezeu ca de banii furati,sa-ti cumperi medicamente si cosciug…Iar noi circulam cu masinile care dorim noi,nu ne obliga nimeni sa mergem cu TRANSDARA la niste preturi exorbitante.Cine va credeti voi?!!?!!!!???!?!?!?!?!?!?
OAMENI BUNI , DE CE MAI SOCOTITI DAUNELE IN LEI VECHI , SA PARA SUMA MAI MARE ???? IA SOCOTITI IN RONI SI SA VEDETI CUM SE REDUC “PIERDERILE”
PIERZI, CASTIGI, NEGUSTOR TE NUMESTI…..
Pentru ce sa mearga toata lumea cu compania lor plina de hoti?
te urci in autobus si stai ca sardinele in plus mai face si soferu gura si multe alte probleme.de ce nu mai merge lumea cu ei?pentru ca nu au un respect fata de noi cetatenii si au niste conditii ingrozitoare pe autobusele alea albastre in special dar si cele noi deoarece consuma mai mult cu clima pornita si tot asa nu o sa ajungem niciodata la o intelegere asa ca mai bine mergem cu autostopul>!!!!!!!!!!!!!!!
Ingrozitor,cum multi se complac in haiducie ! Inca incurajeaza ilegalitatea si furtul. Firma Transdara a licitat traseele, a obtinut( nu ieftin) toate aprobarile si plateste impozit statului. Face o activitate legala , fiind contribuabil.
Ceilalti NU platesc impozite, nu au asigurari pentru pasageri, nu au orar ,autogara sau statii ,transporturile sunt ilegale.Numaii in Ro e posibil asa ceva, fiindca autoritatile nu fac nimic. Hallo Garda !
Am venit odata cu autobuzul apartinand companiei Transdara si soferul s-a comportat foarte urat ,a pus manele la maxim si a tulburat toti pasagerii.Ar trebui facut ordine mai intai la ei in societate ca de aceea oamenii aleg sa mearga cu ocazii.
Domnii de la Transdara sapuna preturi mai mici la bilete si sa angajeze oamenii competenti (soferi) care stiu sa se comporte cu publicul nu sa isi arate prostia…..bine fac cei cu microbuzelek le i-au clienti pt ca merita. DAK PRETURILE LA BILETE AR FI MAI MICI SI NU AR FI TRATATI CALATORI K PE NISTE MILOGI….atunci nimeni nu s-ar mai complica k micvrobuzele asteailegele
Sunt client Transdara de 3ani dar in curand voi renunta.De ce?pretul exagerat de mare al abonamentului si conditiile tot mai proaste//////aglomeratie in special luni dimineata si vineri dupa masa,masini tot mai proaste care raman pe drum din diverse motive,vechi cu scaune din plastic reci si fara caldura iarna,conducatori auto care vorbesc la telefon in timp ce conduc si au in masina 100de oameni.PUR SI SIMPLU NU MA MAI SIMT IN SIGURANTA cu firma dvs.d-le BRINZAN.Plimbati-va voi cu acele masini.