ARAD. Natura a câștigat „războiul” cu noua pistă de biciclete care se amenajează pe faleza Mureşului. Spre ruşinea celor care execută lucrarea şi a celor care au comandat-o. Dacă mai există acest sentiment. Primul tronson amenajat deja, cu tot cu marcaj, a cedat în faţa buruienilor. Asfaltul proaspăt turnat a fost străpuns deja, pe aproape întreaga lungime a marcajului (ce-i drept, de doar circa 20 de metri) de rebelele plante care au încurcat socotelile constructorului…
Este vorba despre zona din imediata apropiere a pasajului rutier Micălaca. Aici a fost trasat şi marcajul complet, dar doar pe distanţă de câţiva metri. Mai puţin problematică este zona dintre Billa şi Maranata, unde un alt marcaj de culoare albastră a fost aplicat, dar încă nefinisat. Aici pista nu dispune de buruieni, doar de câteva denivelări şi şerpuieli.
Neconformităţi urmărite
Dar dacă credeţi că iarba crescută pe pista de biciclete e vreo mare problemă, vă înşelaţi. Se va retuşa, ne spune Primăria, deşi de abia acum se face! Potrivit informaţiilor furnizate de Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, „orice neconformitate este urmărită pe parcursul efectuării lucrării şi trebuie remediată înainte de recepţia lucrării. Lucrarea nu este finalizată. Oricum, după finalizare se va face recepţia şi va urma o perioadă de garanţie”. Adică să facă prost de la început, că vor retuşa (oare cum, dacă din prima nu le-a ieşit?) la final. O poveste, nu-i aşa?, tipic românească.
Din bugetul local
O poveste, însă, pe care Primăria a fost dispusă să plătească 5.494.332,63 lei, fără TVA. Din bani de la bugetul local, adică din banii arădenilor. Şi dacă tot a venit vorba de bani, poate că ar fi demn de menţionat faptul că, în cazul acestei lucrări, costul pe kilometru este aproape dublu faţă de o altă lucrare de amenajare de piste pentru biciclişti, dar cu fonduri europene (cea pentru 122 de km prin toate cartierele municipiului). Să stăm însă liniştiţi: până la recepţia lucrării şi îndreptarea neregulilor deja apărute pe traseu, constructorul are la dispoziţie pentru lucrările efective 24 de luni. Timp în care, credem, deşi nu ne place acest lucru, vor mai apărea oricum şi alte probleme.
Datele de pe hârtie
Pista de biciclete va avea o lungime de 12,5 kilometri, va face legătura între cel mai mare cartier al oraşului, Micălaca, şi Pădurea Ceala, una dintre cele mai importante zone de agrement, trecând prin centrul oraşului, prin zona Subcetate şi prin cartierul Faleza Sud. Concret, se va amenaja pe dig, între Podul Micălaca şi zona Maranata. De aici va coborî pe malul Mureşului, va trece pe sub Podul Decebal, unde va urca pe dig, în zona bazelor sportive UTA. Se va face o trecere pe sub Podul Traian, de unde, până în Alfa, se va realiza o pistă cu totul nouă, amenajându-se şi faleza cu această ocazie. Din Alfa va porni o pistă spre „Trei Insule” şi una spre Bodrog. Cea mai mare parte a pistei va fi construită de-a lungul râului Mureş, dar vor exista şi două „bucle de legătură” cu zona centrală a municipiului
Citiți principiile noastre de moderare aici!