ARAD. Bicicliştii şi trotinetiştii arădeni care au folosit în ultima vreme pista de pe malul Mureşului, între Podul Traian şi cartierul Alfa, au rămas blocaţi pe la jumătatea drumului, unde o movilă de pământ a fost descărcată peste digul din beton. Pe aici trec camioanele pentru a ajunge pe malul râului, unde a fost deschis şantierul podului care se construieşte la capătul străzii Andrei Şaguna.
Muncitorii au instalat indicatoare privind interzicerea accesului pe pistă chiar din zona parcului din Alfa, dar şi în zona fostei fabrici de zahăr. Au fost montate şi garduri, însă unii biciclişti supăraţi le-au dat jos pentru a putea trece peste movila din pământ, neavând pe unde ocoli în acel loc.
La solicitarea Jurnal Arădean şi www.aradon.ro, Primăria Arad a informat că pista rămâne închisă circulaţiei, în zona şantierului, până la finalizarea lucrărilor de construire a podului.
“Accesul pe pistă este restricționat pe toată durata execuției lucrărilor de amenajare a noului pod peste râul Mureș. Ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri create și recomandăm evitarea, pe cât posibil, a zonei pentru a preveni eventuale accidentări”, a transmis instituţia.
Începute în martie
Lucrările de construire a unui nou pod peste râul Mureş au început în luna martie, mai devreme decât se estimase, în cadrul unui proiect mai amplu de realizare a unui nou traseu de transport public. Contractul a fost semnat în luna ianuarie, cu firma locală PAB România, care are un termen de execuţie de 28 de luni. La începutul anului, administraţia locală estimase că lucrările vor putea începe abia la vară.
Proiectul “Amenajare traseu de transport public de călători care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi strada Ştefan cel Mare” este unul dintre cele mai mari proiecte pe fonduri europene din România. Proiectul a obţinut finanţare prin POR 2014 -2020 şi are valoarea totală de 165.734.324 lei (TVA inclus).
Noul pod va avea o lungime de 295 metri şi lăţime de 23,5 metri şi va permite realizarea unui traseu de transport public care să lege mari cartiere ale oraşului, respectiv UTA, Confecţii, Pârneava, Alfa şi Aradul Nou.
Proiectul include modernizarea infrastructurii rutiere pe trei tronsoane cu o lungime totală de 7,7 kilometri, amenajarea a două staţii de reîncărcare pentru autobuzele alimentate electric, modernizarea a 17 staţii de transport public şi construirea a şase staţii noi, crearea, modernizarea sau extinderea unui număr de 20 de intersecţii semaforizate prevăzute cu sisteme de transport inteligente, plantarea a 300 de arbori şi arbuşti de-a lungul aliniamentelor stradale.
Trimite articolul
XEste foarte deranjant faptul că nu mai putem folosi pista de biciclete pe această porțiune pt.o perioada atât de lunga.
-
Si ce propui pe unde sa treaca camioanele/utilaje sau se se construiasca din elicopter?
-
In alte tari se face o deviatie sau un pasaj acoperit… firma PAB este specializata in constructii metalice, sunt sigur ca pentru ele un pasaj metalic pentru pietoni/biciclisti ar fi fost usor de facut.. dar cand nimeni la primarie nu a avut grija de pietoni/biciclisti, constructorul nu-i pasa….
-
E mai cool sa pui pamant asa,ca sa arati ca nu iti pasa de cetatean
-
-