Pistă de canotaj de categoria A, pentru antrenamente şi concursuri naţionale şi internaţionale, asemănătoare ca dimensiuni cu cele din Paris, Munchen şi Mexic. Acesta a fost vestea pe care a dat-o primarul Gherghe Falcă în cadrul unei conferinţe de presă organizată sâmbătă. Intenţia se regăseşte deja în două proiecte de hotărâre care se vor afla pe masa aleşilor în şedinţa din 30 iulie.
Primăria nu vrea însă să realizeze pista de canotaj şi caiac-canoe pe banii săi, ci pe banii firmei care construieşte centura ocolitoare a Aradului în regim de autostradă. Din proiectele propuse şi din declaraţiile primarului reiese că intenţia municipalităţii este, în fapt, şi pe gustul firmei austriece PORR Tehnobau, care avea nevoie urgentă de pământ de umplutură pentru terasamentul centurii ocolitoare a Aradului, pământ care să fie siutat cât de cât în apropierea lucrării. Ca atare, cele două părţi au decis să semneze un protocol de colaborare pe doi ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă şase luni (în cazul în care investiţiile nu sunt finalizate până atunci), protocol prin care Municipalitatea se obligă doar la a oferi pământ pentru centura Aradului (va pune la dispoziţie firmei austriece un teren pentru ca aceasta să realizeze o groapă de împrumut pentru excavarea pământului necesar terasamanetului centurii ocolitoare a Aradului). În acelaşi timp, firma austriacă să obligă să facă excavări pentru pista de canotaj, să realizeze această pistă, să dezafecteze rampa de gunoi neautorizată din zonă, să amenajeze pe verticală terenurile, inclusiv stratul vegetal, să realizeze drumurile de acces, să consolideze malul drept al Mureşului iar, la finalul lucrărilor, să predea obiectivele realizate în proprietatea publică a municipiului fără a avea pterenţii pecuniare. Acordul este considerat, conform referatului, echitabil pentru ambii parteneri pentru că compania îşi face rost astfel de pământul necesar centurii.
Mai mare decât Trei Insule
Potrivit primarului Gheorghe Falcă, va fi vorba de prima pistă artificială de canotaj din România, care va avea opt culoare şi dimensiuni adevcate competiţiilor intrenaţionale: 2.150-2.200 metri lungime şi 124-130 metri lăţime, identică cu pistele intrenaţionale din Paris, Munchen şi Mexic.
Pentru realizarea acestui obiectiv este nevoie de preluarea unui teren aflat în proprietatea Ministerului Apărării Naţionale (poligonul de pregătire şi tragere), teren pe care în parte va trece autostrada şi pentru care deja ministerul şi-a dat acordul. Întreaga zonă cuprinsă între Cărămidărie, auostradă şi Pădurea Ceala va deveni zonă de agrement, pista de canotaj ce se va ridica la Cărămidărie urmând a fi dublată de un poligon de talere şi de căsuţe de agrement. În plus, şi Universitatea de Vest Vasile Goldiş, care deţine un teren acolo, vrea să pună bazele unei zone de agrement. „În doi, trei ani, Aradul va avea încă o zonă de agrement mai mare decât Trei Insule, lângă Pădurea Ceala”, a afirmat sâmbătă primarul.
Dotată de federaţie
Joi, la momentul şedinţei CLM, aleşii sunt chemaţi să vozete nu doar colaborarea dintre Municipiul Arad şi PORR „în vederea realizării pistei de canotaj de categoria A, precum şi a altor lucrări de interes public în Zona Ceala Cărămidărie”, ci şi transmiterea către Primăria Arad a terenului de zece hectare din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale, parte din terenul poligonului de tragere.
După realizarea de către austrieci a pistei de canotaj, Primăria are de gând să o dea în grija Federaţiei de Sport, obţinând deja promisiunea acestei instituţii că va dota cu toate cele necesare acest obiectiv.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!