Motiv nou de supărare pentru amatorii de pedalat din Arad, care au descoperit că pista de pe Calea Bodrogului, care oferă acces în Pădurea Ceala și în zona locuită IAS Mureș, se degradează în ritm foarte rapid. Asfaltul turnat pe dig se rupe în două, iar pista pare că o ia la vale. Pe toată lungimea de un kilometru de la urcarea pe dig până la intersecția cu drumul către Trei Insule, pista este crăpată pe mijloc. Pe unele porțiuni, crăpăturile sunt atât de largi încât intră ușor palma unui adult, dar chiar și roata bicicletei, existând riscul unor accidente.
Pe al doilea segment de pe dig, cuprins între drumul ce intră în pădure și zona IAS Mureș, respectiv o lungime de peste doi kilometri, crăpăturile nu sunt la fel de evidente, dar există pe mai bine de jumătate din traseu.
Lucrare de mântuială?
Bicicliștii care parcurg des acest traseu spun că fisurile au apărut în primăvară, dar în ultimele săptămâni acestea au devenit crăpături care se tot lărgesc de la o zi la alta.
„Se vede clar că a fost o lucrare de mântuială, pentru că altfel nu s-ar surpa. Primăria nu e preocupată nici să întrețină pista, până zilele trecute era plină de buruieni, că nici nu mai puteai trece. Noroc că a fost o știre la televizor că sunt buruieni pe piste și așa s-au trezit să le taie. Cu asfaltul însă nu știu ce vor putea face, ar trebui turnat tot de la început”, acuză un biciclist arădean.
Explicații de la constructor
Reprezentanții firmei care a executat lucrările dau vina pe teren, afirmând că digul „lucrează” și apar deplasări de pământ, care antrenează și asfaltul.
„Consider că era invevitabil să se întâmple asta, pentru că digul, când plouă foarte mult, se umflă, iar când pierde apa, se contractă. Cum pista nu are fundația unui drum, apar fisurile în asfalt”, ne-a declarat Ioan Faur, reprezentant al firmei constructoare.
În garanție
Degradarea pistei are loc la doar doi ani de la darea în folosință și în perioada de garanție oferită de constructor. Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Ralu Cotrău, ne-a declarat că se va dispune o analiză a problemelor apărute.
„Având în vedere faptul că perioada de garanţie a acestei lucrări nu a expirat, remedierea defectelor apărute se va face pe cheltuiala constructorului. Vom dispune o analiză în teren a situaţiei, iar apoi se va lua legătura cu firma care a executat lucrările în zona respectivă”, a declarat Cotrău.
De altfel, Ioan Faur ne-a declarat că se vor face reparații, dar a accentuat faptul că singura soluție pentru ca pe viitor să nu mai apară probleme o reprezintă fundarea pistei. Este puțin probabil însă că municipalitatea va plăti curând lucrări de o asemenea anvergură, având în vedere că proiectul inițial nu prevedea fundație.
Ce facem cu Arad-Pecica?
Surparea pistei de pe dig ar trebui să le dea de gândit responsabililor Consiliului Județean, pentru că s-a anunțat deja intenția de construire a unei piste similare, de-a lungul râului Mureș, între Arad și Pecica. Traseul va avea o lungime de 17,9 kilometri, iar în luna iunie Consiliul Județean a atribuit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
Pista, care ar urma să coste peste 10 milioane de lei, va fi amplasată pe digul Mureșului și va fi legată de cea de pe Bodrogului, iar capătul ei va fi la podul din localitatea Pecica.
„Pentru a nu exista aceleași probleme ca la Arad, proiectul ar trebui să prevadă realizarea unei fundații solide”, este de părere Ioan Faur.
Probleme semnalate
În prezent, în municipiul Arad există piste pentru bicicliști cu o lungime totală de aproximativ 130 de kilometri, realizate prin două programe – unul cu finanțare locală de aproape 5,5 milioane de lei (pista de 12,5 kilometri care pornește din Micălaca și se termină la Pădurea Ceala), iar al doilea cu finanțare europeană, cu o valoare de șase milioane de euro (traseele de pe străzile orașului).
Dacă pe hârtie pistele au arătat foarte bine de la început, în realitate acestea au o serie de probleme, care au atras un șir lung de critici din partea arădenilor. Printre problemele semnalate se numără vopseaua folosită, care se șterge ușor, în timp ce marginile pistelor au fost trasate cârn pe lungimi mari. Bicicliștii au mai remarcat că prin asfalt cresc buruieni sau că în unele locuri asfaltul crapă. Nu în ultimul rând, arădenii au atras atenția că se tem pentru siguranța lor, acolo unde pistele sunt plasate în mijlocul traficului, chiar între două benzi de circulație pentru mașini, cum se întâmplă în apropierea unor intersecții mari.
Citiți principiile noastre de moderare aici!