Avem bani, avem proiect nou, dar şi contestatari. Este vorba de cel de al doilea pasaj de pe centura Aradului, cel pentru care Ministerul Transporturilor nu a reuşit încă să semneze contractul de lucrări, cu toate că jumătate din banii necesari ridicării acestuia peste centură sunt prevăzuţi în bugetul pe 2011.
Vina o poartă, aşa cum v-am informat la finele săptămânii trecute, contestaţiile depuse la licitaţia de lucrări. La început a fost vorba de trei contestaţii. Una, însă, a ajuns până în justiţie. În primă instanţă, firma care a contestat licitaţia a câştigat iar acum ministerul a decis să facă recurs, reprezentanţii acestuia fiind convinşi că au dreptate şi că cel ales câştigător este cel îndeptăţit să ridice cel de al doilea pasaj. Noutatea în ceea ce priveşte acest al doilea pasaj ne-a fost prezentată de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru. În lungime de 722 de metri, pasajul va avea inclusiv piste de ciclişti.
Încep exproprierile
Primul pasaj, cel care va trece peste liniile ferate Brad-Curtici de pe centura Aradului, din zona Micălaca, este de două ori mai lung (1,4 kilometri) dar nu dispune de piste de biciclete. Acest pasaj a fost licitat la suma de 5,7 milioane de euro, termenul de execuţie fiind stabilit la 19 luni de la startul lucrărilor. Jumătate din suma necesară construcţiei pasajului Micălaca a fost deja bugetată pentru anul viitor, urmând ca restul banilor necesari finalizării lucrărilor să fie cuprinşi, potrivit lui Eusebiu Pistru, în bugetul pe 2012.
Lucrările la primul pasaj vor demara, potrivit oficialului, în a doua jumătate a anului 2011. “Trebuie să trecem la exproprieri până atunci pentru că vor fi imobile afectate de construcţie”, a precizat secretarul de stat.
Coborâtă cu orele
Masterplanul de trafic realizat de experţii germani a indicat faptul că bariera de la linia ferată Brad-Curtici stă coborâtă 9 ore şi jumătate în fiecare zi, îngreunând traficul şi aşa destul de aglomerat de pe centura Aradului.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!