Preşedintele Asociaţiei „Vatra arădeană”, Ciprian Luca, a criticat în repetate rânduri modul în care au fost trasate pistele de biciclete în Arad, iar o informaţie de ultimă oră, spune Luca, arată că problema este mult mai gravă decât părea. „Pe toți cei care am văzut cum și unde au fost trasate aceste piste ne-a revoltat faptul că în multe cazuri, ele nu respectă reguli elementare legate de siguranța traficului rutier. În loc să protejeze, pistele pun în grav pericol viața bicicliștilor, fapt care îi și face pe mulți dintre ei să le evite și să circule mai degrabă pe trotuare. Întrebarea logică pentru oricine s-a aplecat asupra problematicii securității și siguranței bicicliștilor a fost cum de Poliția Rutieră nu ia atitudine față de cei care au trasat aceste piste. Informația pe care am primit-o, însă, atestă că pistele au fost trasate pe carosabil fără a avea necesarul și obligatoriul aviz al oamenilor legii. Aștept un punct de vedere oficial atât din partea Poliției Rutiere cât și a Primăriei, care a autorizat realizarea pistelor fără respectarea cerințelor legislației în domeniu. Pentru că la mijloc nu este doar dorința de a câștiga capital electoral sau de a da bine în fața alegătorilor, ci prioritară este siguranța bicicliștilor, care vor fi puși în situația de a utiliza aceste piste”, a declarat Ciprian Luca. Acesta a mai subliniat un aspect al problemei, extrem de îngrijorător. „Dacă informația se va adeveri și pistele au fost realizate fără autorizările legale, este foarte posibil ca finanțatorul, Comisia Europeană, să refuze să le recepționeze. Rezultatul ar fi că milioanele de euro înghițite de investiție vor fi plătite de fiecare dintre noi, arădenii, care vom fi loviți de două ori, odată prin faptul că pistele nu sunt funcționale și apoi prin efortul financiar de a recupera investiția din bani de la bugetul local, alimentat din taxele și impozitele plătite de populație”, a explicat Ciprian Luca.
Pistele de biciclete, un pericol pentru arădeni
Pistele de biciclete, un pericol pentru arădeni
Ciprian Luca afirmă că este posibil ca pistele de biciclete să fi fost trasate fără avizele necesare, iar dacă este aşa, am putea fi obligaţi să returnăm banii europeni!
Trimite articolul
XCele mai citite știri
Local
În 2023, în laboratorul Spitalului Județean, au fost prelucrate 20.981 de blocuri de parafină cu fragmente tisulare, iar 1.207 pacienți au fost diagnosticați cu proliferări tumorale.
Local
Aproximativ 35% din energia consumată este risipită. E.ON a transmis câteva sfaturi pentru ca în această iarnă facturile să fie cât mai mici.
Local
Sute de copii s-au repatriat cu familiile în ultimul an şi au cerut să fie înscrişi la şcoli din judeţul nostru.
Local
Pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină, sâmbătă dimineață, în jurul orei 8:00, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la o casă din orașul Ineu.
România
Accident cumplit, produs vineri seară, la Lugoj. Trenul care circula pe ruta București - Timișoara a lovit o mașină, șoferul acesteia murind.
1
Mapamond
Miniştrii de interne din Uniunea Europeană vor vota pe 12 decembrie cu privire la propunerea Ungariei de a permite României şi Bulgariei să adere cu frontierele terestre la spaţiul Schengen, a declarat premierul ungar Viktor Orban, vineri, într-o conferinţă de presă la Budapesta, după convorbirile avute cu omologul său român Marcel Ciolacu, transmite agenţia ungară de presă MTI.
1
Local
ARAD. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara informează că, în perioada 23 noiembrie - 2 decembrie, se vor desfășura două transporturi cu depășiri pe traseul: Nădlac II PTF – A1 – A11 – Centura Arad - DN 7 – Ilia – A1 – A10 – Turda – A3 – Nădășelu – DN 1F – Cluj Napoca – Centura Apahida Vâlcele - DN 1C - DN 17 – Beclean – DN 17 – Centura Bistrița – DN 17 – Gura Humorului – Varianta de Ocolire Suceava – DN 2 – DN 28 – Târgu Frumos – DN 28 – DN 28D – DN 28 – DN 24B – Albița PTF.
România
Austria şi-a arătat vineri disponibilitatea de a ridica dreptul de veto în privinţa aderării complete a României şi Bulgariei în spaţiul de liberă circulaţie Schengen, ultimul obstacol pentru cele două ţări est-europene după o lungă aşteptare, transmite AFP.
2
Local
Oraşul Pecica vrea să-şi creeze propriul serviciu de transport public local, cu autobuze electrice, pentru a lega principalele puncte de interes de pe cei 100 de kilometri de străzi, dar şi pentru a facilita deplasarea către zonele industriale şi satele aparţinătoare Turnu şi Sederhat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!