Eusebiu Pistru, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, este convins că soarta pasajelor rutiere arădene este decisă deja la Bucureşti.
„Mă preocupă aceste pasaje pentru că m-am zbătut mult pentru ele. Din păcate, finalizarea celor două pasaje rutiere este blocată. Se întâmplă acelaşi lucru ca şi în perioada 2006-2008, când s-a blocat începerea lucrărilor, tot printr-o decizie politică. Când am ajuns secretar de stat, am găsit cele două proiecte la minister şi am făcut demersuri pentru finanţarea acestora”, a afirmat Eusebiu Pistru. Acum, spune el, USL arată cu degetul tot spre PDL, respectiv spre Pistru, acuzând lipsa banilor.
Rectificări cu bani
„Minciuna se vede de la o poştă, deoarece în 2012 au fost două rectificări bugetare la Ministerul Transporturilor, una în ianuarie şi una în martie. La insistenţele şi în urma prezentării argumentelor mele, la rectificări am obţinut 15 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la pasajul de la CET şi 12 milioane pentru pasajul de pe drumul Şiriei. Pentru definitivarea pasajului de la CET în cursul acestui an este nevoie de încă 15 milioane de lei, iar pentru celălalt, 20 de milioane. Li se pare exagerat domnilor de la USL dacă pretind ca şi ei să se zbată, să obţină măcar cât am obţinut eu doar la rectificări? . Pot să realizeze ce înseamnă să abandonezi două lucrări realizate în proporţie de 75-80%, ce costuri presupune închiderea şi reluarea lor în 2013 ?” (se) întreabă Pistru.
Duplicitate
De asemenea, vicepreşedintele CJA consideră că reprezentanţii USL Arad dau dovadă de duplicitate.
„Una vorbesc aici, la Arad, în faţa arădenilor, cu totul altceva la Bucureşti, când merg şi se căciulesc la guvern. La Arad dau vina pe fosta guvernare, că nu a asigurat finanţare pentru continuarea lucrărilor, iar la Bucureşti n-au curaj să scoată niciun cuvânt”, spune Pistru. Dealtfel, tot la capitolul duplicitate încadrează Pistru şi acuzele USL referitoare la autostradă.
„Am demonstrat clar că nu avem nicio vină pentru oprirea finanţării, dar nu numai despre asta este vorba ci şi despre firimiturile de adevăr cu care vor să ascundă minciunile. Ei s-au lăudat cu extraordinara preocupare pe care o are premierul Ponta pentru autostrada Nădlac – Constanţa, spunând că se lucrează pe tronsoanele Timişoara – Lugoj şi Lugoj Deva. Nu mai spun, însă, că aceste două tronsoane totalizează şase secţiuni, dintre care se lucrează doar pe două”, a concluzionat Pistru.
Eusebiu Pistru la cultura, Remus Gutu la drumuri
Citiți principiile noastre de moderare aici!