„Președintele Automobile Dacia a precizat acum câteva zile că, din lipsa unui sistem de autostrăzi, compania pierde până la 30 de euro la fiecare mașină. Pornind de aici, timp de trei zile, în 16, 17 și 20 aprilie, în intervalul orar 10:00 și 20:00, am reușit să monitorizăm câte camioane care transportau automobile Dacia se îndreptau către frontieră, pe DN 7, prin județul Arad. Cu sprijinul organizațiilor de tineret din Vladimirescu și Nădlac, am reușit să facem un calcul estimativ al pierderilor suferite de către constructorul de automobile Dacia. În cele trei zile, numărul de autoturisme exportate se ridică la 1.510, însemnând pierderi de peste 201.000 de lei. Conform monitorizării noastre, ar însemna că pierderile anuale sunt de 20.158.500 de lei, adică 8.347 de salarii medii brute lunare”, a spus Bogdan Boca, președintele Organizației Județene TNL Arad. „Rezultatele pierderilor sunt semnificative atunci când vine vorba de constructorii de automobile Dacia și Ford, pierderi din care rezultă concedierea a sute de angajați în fiecare an pentru că nu există autostrăzi care să facă legătura între Sibiu, Pitești și Craiova și, implicit, legătura cu partea de vest a României și cu țările din Uniunea Europeană. Am văzut cum masterplanul pentru transporturi făcut pe genunchi de PSD a fost respins de Comisia Europeană, vedem acum că nu există nicio premisă ca autostrada dintre Sibiu și Pitești să fie gata înainte de anul 2020, iar de o autostradă care să lege mai departe Piteștiul de Craiova nici nu se mai aude nimic”, a explicat Pistru. „În ceea ce privește autostrada Sibiu-Pitești, vă reamintesc că în 2012, Guvernul de atunci a cerut reactualizarea studiului de fezabilitate, care dura un an de zile, urmând ca din 2013 să înceapă construcția autostrăzii, iar la începutul anului 2016 să fie gata. Noul Guvern condus de Victor Ponta a anulat acel studiu de fezabilitate, pe motiv că această autostradă ar costa prea mult și spunând că, dacă autostrada Sibiu-Pitești ar costa trei miliarde de euro, nu s-ar mai putea face alta. Au trecut trei ani de când Guvernul Ponta conduce România, iar în acești trei ani nu s-a construit nici autostrada Pitești-Sibiu, dar nici vreo altă autostradă”, a mai precizat deputatul arădean.
Pistru: „Avem nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti”
ARAD. Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea deveni un puternic motor al economiei naţionale. Aceasta este concluzia la care deputatul Eusebiu Pistru a ajuns, după ce tinerii PNL-işti au monitorizat autoturismele Dacia care pleacă spre export.
Trimite articolul
XCele mai citite știri
ARADON opinii
Noiembrie? Nu se poate! Cu viorele și păpădii înflorite prin parcuri, trandafiri ce-și îndreaptă petalele spre soare cu aer de învingători, crenguțe pline de muguri, soare, călduț pe-afară după o dimineață rece, de parcă suntem în primăvară.
România
Peste 206.000 de alegători s-au prezentat la urne în diaspora, până sâmbătă la ora 21,00, pentru a vota în primul tur al alegerilor prezidenţiale, potrivit datelor furnizate în timp real de Autoritatea Electorală Permanentă.
Mapamond
Şeful diplomaţiei europene, Josep Borrell, a estimat sâmbătă că statele UE au obligaţia să pună în aplicare mandatele de arestare emise joi de Curtea Penală Internaţională (CPI) pe numele premierului israelian Benjamin Netanyahu, fostului ministru israelian al apărării Yoav Gallant şi şefului aripii militare a mişcării palestiniene Hamas, Mohammed Deif, pentru crime de război şi crime împotriva umanităţii, relatează agenţiile Reuters şi EFE.
Ştiri sportive
Jucătorul sârb de tenis Novak Djokovic, deţinătorul recordului de victorii în turneele de Mare Şlem cu 24 de trofee, în prezent ajuns pe locul 7 ATP la finele unui sezon dezamăgitor, lipsit de titluri în acest an în circuitul ATP, a anunţat sâmbătă că-l va avea ca antrenor pe britanicul Andy Murray, recent retras din circuitul competiţional, scrie AFP.
România
Pentru a câștiga încrederea consumatorilor, producătorii din industria panificației ar trebui să fie mult mai atenți la etichetarea produselor.
Local
Dintre cele 20 de legături rutiere peste frontiera de stat româno-maghiară, cinci drumuri sunt pe teritoriul judeţului Arad. Toate accesele spre aceste drumuri au fost modernizate.
5
Local
Peste 10 milioane de lei vor fi cheltuiți pentru reabilitarea Centrului de Terapie și Recuperare pentru Copii „Ghiocelul”.
3
Local
Credietele oferite de instituțiile financiare nebancare (IFN) sunt supuse unor noi reguli, conform Legii 243/2024 intrată recent în vigoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!